zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
persberichten
 

Apps die niet meer mogen ontbreken op de werkvloer

24 juni 2021 - Als u als manager aan verschillende projecten werkt, kan het overzicht al snel zoek raken. Dit gaat dan ook altijd ten koste van de efficiëntie en communicatie tussen alle werknemers. Echter kunnen een aantal office managers kunnen nog wel wat hulp gebruiken om de stress wat te verlichten, de processen te versnellen, en het overzicht tussen alle projecten overzichtelijker te houden. Apps kunnen zelfs het welzijn en de gezondheid van werknemers verbeteren, mits zij inspraak krijgen. Er zijn tegenwoordig gelukkig een heleboel apps die hiermee kunnen helpen en welke iedere manager zou moeten overwegen op slimme wijze te implementeren op de werkvloer.
 

Project management apps


Project-management apps kunnen de efficiëntie enorm verbeteren omdat men op ieder moment kan zien in welke stadia de verschillende projecten zich bevinden. Voorbij zijn de oude dagen met een heleboel post-its op een whiteboard geplakt. Bekende applicaties zijn bijvoorbeeld Asana, Trello en Microsoft 365. Naast het vervangen van de post-its kan deze software het ook een stuk makkelijker maken om kleine taken te delegeren en nieuwe werknemers deel te laten nemen aan het gehele proces.
 
Communicatie
Als er veel werknemers vanaf locatie werken is het onvermijdelijk goede software te gebruiken voor de communicatie. Het zal nog niet hetzelfde zijn als een echte vergadering, omdat via een beeldscherm communiceren nou eenmaal een andere ervaring is. Daarom is er een bedrijf in Hasselt dat een programma heeft ontwikkeld waarmee u kunt vergaderen met een hologram. Mocht dit nog niet in het budget zitten, dan bent u nog afhankelijk van software zoals het populaire Skype en het steeds bekender wordende Zoom.
Opslag en delen van bestanden
Ook het uitwisselen van USB-sticks of e-mails en harde schijven doorspitten is niet meer nodig. Steeds meer bedrijven maken gebruik van de cloud waardoor iedere werknemer bij de bestanden kan die hij/zij nodig heeft. Daarnaast is het ook nog eens, als het goed is, de meest recente versie van dat specifieke bestand. Dit maakt het ook mogelijk werknemers tegelijkertijd aan eenzelfde document te laten werken. De meest populaire diensten zijn toch wel Dropbox en Google Drive.
 
Boekhouding en factureren
Voor automatisch factureren en automatische kreditering zijn er tal van interessante apps om het overzicht te houden en welke makkelijk geïmplementeerd kunnen worden tezamen met de boekhouding. Er zijn ook steeds meer bedrijven die geen tijd meer willen steken in het controleren of iedere factuur wel op tijd betaald wordt, en kiezen liever voor een extern bedrijf dat de facturen simpelweg over koopt. Dit wordt vaak factoring genoemd. Hierdoor weet u zeker dat al uw facturen direct betaald worden en hoeft u ook niet meer achter de wanbetalers aan door een deurwaarder in te schakelen.
 
Meetings en events plannen
Mocht u van plan zijn een teambuilding-uitje te organiseren, dan is een app zoals Eventbrite erg behulpzaam. En met een verscheidenheid aan bedrijfspakketten kunt u een leuk evenement in slechts een paar seconden boeken. Google Agenda is handig om bij te houden wie van uw werknemers wanneer ingepland staat. Ook kunt u belangrijke vergaderingen, evenementen en vakanties plannen en anderen toegang geven om de kantooragenda te bewerken en te bekijken, zodat iedereen op de hoogte is van wat er op kantoor gebeurt.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10