zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
persberichten
 

Zo maak je een indrukwekkende online bedrijfspresentatie

16 april 2021 - Je krijgt maar één kans om een goede eerste indruk te maken, ken je deze uitspraak? Hij is helemaal van toepassing als het gaat om een (online) bedrijfspresentatie. Iedereen wil een bedrijfspresentatie met impact. De kijker moet er ingezogen worden en zwaar onder de indruk zijn. Klant worden is alleen nog een kwestie van tijd. Maar hoe maak je eigenlijk een indrukwekkende bedrijfspresentatie?
 

Misschien dat je tijdens een live event je bedrijf gaat presenteren. Dan is het best lastig om zeker te weten dat er potentiële klanten meekijken. Wie zitten er in de zaal? Het kunnen ook deelnemers van het event zijn die even niks te doen hebben. Vanzelfsprekend heb je een paar interessante contacten een persoonlijke uitnodiging gestuurd, maar ook die hebben het razend druk. Dus de kans dat ze een ochtend, middag of zelfs hele dag vrij kunnen maken om naar jouw verhaal te luisteren is niet zo heel groot. Maar een uurtje meekijken tijdens een livestream kan natuurlijk altijd. Een linkedin livestream maken van je bedrijfspresentatie zorgt ervoor dat je relaties niet van hun werkplek af hoeven te komen. Daarbij weet je zeker dat je de juiste doelgroep aanspreekt want ze zijn al met je gelinkt op het social media platform. En omdat ze een notificatie krijgen over wanneer je begint met live uitzenden kunnen ze hun agenda hierop aanpassen. Maar hoe bied je een relevante en interessante livestream service aan je relaties? Waar moet je aan denken als je een bedrijfspresentatie geeft die live en online te volgen is? We geven je een paar slimme tips.



Begin bij de basis
Het klinkt als een open deur, maar zorg dat je bedrijfspresentatie goed in elkaar zit en dat jij voorbereid bent. Het is een goed idee om een strak merkverhaal te schrijven en een professionele partij in te huren om daar samen een presentatie van te maken. Een verhaal met een duidelijke kop en een staart. Met een onderscheidende propositie die omgezet wordt naar inspirerende teksten en motiverende beelden.

Praatje plaatje
Als presentator is het heel belangrijk dat je weet waar je over praat. Gestotter en te lange pauzes, omdat je het even niet meer weet zijn funest. Oefenen dus. Laat veel verschillende mensen je presentatie horen en sta open voor feedback. Je moet de slides van je Powerpoint kunnen dromen, maar dreun niet op wat er op het scherm staat. Omkleed de bulletpoints met interessante insights waar toehoorders van opkijken. Maak af en toe een kleine kwinkslag zodat er even wordt gelachen. Neem mensen mee in je verhaal.

Hype het moment
Zorg dat mensen al ver van tevoren over je optreden praten. Stuur reminders tot de grote dag is aangebroken. Je wil dat interessante partijen de datum en tijd in hun agenda noteren. Tease een beetje met een interessant onderwerp dat je gaat behandelen. Maak mensen nieuwsgierig. Het moet dan ook wel iets bijzonders zijn anders werkt het averechts. Biedt ook aan om de hele presentatie na te sturen via de mail als mensen dat graag willen. En als het achter de rug is melk je het natuurlijk nog een beetje uit. Vertel dat de opkomst fantastisch was en bedank iedereen voor hun aanwezigheid.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Stappenplan voor automatische e-mail campagnes
Door termen als triggers, leadscoring, notificaties, koppelingen, vullingsgraad zie je door de bomen het bos niet meer op het gebied van e-mail marketing automation. In dit white paper legt Spotler al die termen en de voordelen ervan uit. Inclusief handige woordenlijst.
Download het white paper
Lees verder
reacties
Nederlander verhuist minder graag voor baan (1) 
Vrouwen kiezen steeds vaker voor een beroep in de ICT  (1) 
De lente is de beste tijd om te verhuizen (1) 
Koningsdag: toeristen het land in, Nederlanders eruit (1) 
Import gas niet van invloed op Nederlandse energierekening (1) 
De grote impact van zoiets ‘kleins’ als een kop koffie (1) 
Stofzuigen en strijken populairder dan pensioenoverzicht (1) 
top10
De grote impact van zoiets ‘kleins’ als een kop koffie
Top Companies waar u kunt bouwen aan uw carrière zijn bekend
Hoge werkdruk bij grote organisaties zet klantervaring onder druk
Aantal DDoS aanvallen verdubbeld in eerste kwartaal
Bankinvesteringen in blockchain en cryptocurrencies stijgen sterk
Banking Trojan Dridex en Qakbot grootste malwarebedreigingen in maart
De pandemie maakt persoonlijke moederdagcadeaus populair
Hybride werken: zijn we er wel klaar voor?
IT is vertragende factor bij 44 procent van de organisaties
Werken op afstand is een katalysator voor productiviteit, efficiency en diversiteit
meer top 10