zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
persberichten
 

5 redenen waarom het aanhaken van een freelance online marketeer de juiste keuze is

28 maart 2021 - Gaat jouw organisatie door een periode van groei? Maak je grote stappen en merk je dat je wel wat extra denk- en doekracht kunt gebruiken op het gebied van online marketing? Dan is een freelance online marketeer misschien wel iets voor jouw organisatie. In deze tijd van digitalisering is de juiste online kennis essentieel. Ben je bereid om iemand vast in dienst te nemen, of ga je voor een flexibele expert die jou kan ondersteunen op het moment dat het nodig is? Wanneer je op kort termijn de extra kennis nodig hebt kun je kiezen voor een freelance online marketeer. Ben jij benieuwd op welke manier een freelancer waardevol kan zijn voor jouw bedrijf? Lees dan onze tips in dit blog.

1. De juiste kennis


Wanneer jij snel een online marketeer wil toevoegen aan jouw team is een freelancer dé oplossing. Freelancers zijn op kort termijn in te zetten en zeer flexibel. Een freelance online marketeer heeft de skills, competenties en de juiste kennis over het online vakgebied. Hij of zij neemt een grote rugzak aan waardevolle kennis mee, waar jouw organisatie van kan profiteren. Naast tijdelijke ondersteuning kan de freelancer de online kennis van jou en je collega’s bijspijkeren. 
 
2. Economisch voordeel
Ook op financieel gebied kan een freelancer of interim online marketeer gunstig zijn. Het contract is namelijk veel flexibeler. Er wordt een vast bedrag betaald, het contract is makkelijker te verbreken én op het moment dat een freelancer voor langere tijd ziek is heb je hier als werkgever geen economische lasten van. Daarnaast hoef jij niet het volledige wervingsproces te doorlopen in de zoektocht naar een nieuwe collega. Dit kost niet alleen veel geld, maar ook veel kostbare tijd.
 
3. Ondernemende mindset
Freelancers nemen vaak een hoop ervaring met zich mee. Ze werken voor verschillende opdrachtgevers en krijgen daardoor de kans om op allerlei plekken ervaring op te doen. De freelancers nemen dan ook een ondernemende mindset mee én weten hoe zij een bepaalde opdracht moeten aanpakken. Jouw organisatie profiteert dus volop van de kennis, maar ook van de ervaring die een freelancer met zich mee brengt.
 
4. Loyaliteit
Wanneer je een freelancer inschakelt kun je een loyale sparringpartner verwachten. Het succes van de opdracht is namelijk afhankelijk van de freelancer en het bedrijf waar hij of zij verantwoordelijkheid voor draagt. Het is een toevoeging aan het portfolio van de freelancer, waardoor het voor beide partijen even belangrijk en waardevol is. Je kunt rekenen op goede resultaten die aansluiten bij je verwachtingen.
 
5. Hechte samenwerking
Een belangrijk onderdeel in de samenwerking met een freelancer is de feedback vanuit jou als opdrachtgever. De freelancer zorgt er voor dat jouw organisatie stappen maakt, maar nadat zijn of haar opdracht is afgelopen is het wel belangrijk dat zij nog ambassadeur blijven van jouw merk. Geef de freelancer daarom echt het gevoel dat ze onderdeel uitmaken van het team. Een prettige samenwerking voor beide partijen is in de meeste gevallen zo gegarandeerd! Mocht je punten van aandacht hebben die je wellicht anders zou willen zien, zorg dan dat je opbouwende feedback geeft. Dit zal altijd gewaardeerd worden.
 
Word jij ook enthousiast van deze voordelen? Bekijk dan snel wat een freelance- of interim online marketeer voor jouw organisatie kan betekenen.
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10