zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
persberichten
 

Wereldwijd actief technologiebedrijf sponsort Nederlands vrouwenteam voor extreme roeirace

8 januari 2021 - HCL Technologies (HCL) is diamond sponsor van Dutchess of the Sea, het Nederlandse vrouwenteam dat ruim 4.700 kilometer over de oceaan roeit tijdens de Talisker Whiskey Atlantic Challenge. Sinds 12 december 2020 roeien vier Nederlandse vrouwen non-stop van San Sebastian in La Gomera op de Canarische Eilanden, naar Nelson’s Dockyard English Harbour in Antigua & Barbuda. Met deze bijzonder zware uitdaging steunen Dutchess of the Sea de Plastic Soup Foundation en onderzoek naar de ziekte ALS.

 

"Beide doelen betekenen veel voor alle teamleden en daarom verheugt het ons dat HCL Technologies deze uitdaging steunt als diamond sponsor," vertelt teamlid Bela Evers. "Het is een organisatie met diversiteit en duurzaamheid als kernwaarden."



"Een vriend van het team is recent overleden aan Amyotrophic Lateral Sclerosis (ALS)," vervolgt Evers. "Door onze eigen spieren te gebruiken voor een extreme prestatie willen wij de aandacht voor deze slopende ziekte vergroten. De controle die wij over onze spieren hebben is echt niet vanzelfsprekend. De gezondheid van onze leefomgeving is eveneens een belangrijke zorg. Omdat wij zes tot acht weken op de oceaan verblijven, willen wij deze respectvol behandelen. Het is een enorme bron van zuurstof, waardoor de vervuiling ervan zowel schadelijk is voor de oceaan als onze hele planeet. Daarom vinden wij het van levensbelang de verdere vervuiling van zeeën en oceanen met plastic afval te stoppen."

Voor HCL is dit niet de eerste keer dat het bedrijf een extreme oceaansport sponsort. In 2017-2018 was HCL namelijk de strategische IT-serviceprovider van The Ocean Race, vaak beschreven als ‘s werelds langste professionele sportevenement.

"HCL is er trots op het inspirerende Dutchess of the Sea team te kunnen steunen, gezien de belangrijke duurzame doelen," zegt Sudip Lahiri, HCL’s Senior Vice President & Head Financial Services in Europa. "4.700 kilometer reizen met ruim 1,5 miljoen roeislagen vereist een enorm doorzettingsvermogen en vastberadenheid. De gedrevenheid en veerkracht van het team trok onze aandacht en daarna bleek dat zij HCL’s ambitie delen om de grenzen van wat mogelijk is te verleggen."

"Bij HCL proberen we de levens van kwetsbare mensen te verbeteren met behulp van wetenschap, technologie, ondernemerschap en innovatie," vervolgt Lahiri. "Daarbij focussen wij op gebieden waar nog veel verbeteringen te realiseren zijn, zoals de gezondheidszorg, het onderwijs, technologie en werkgelegenheid. HCL werkt ook samen met ecosysteem-partners aan duurzame verbeteringen en de tien universele principes van het Wereldverdrag van de Verenigde Naties."

De Talisker Whiskey Atlantic Challenge brengt mensen uit de wereld samen voor een extreme uitdaging: de oceaan oversteken in een roeiboot. Dit jaar nemen er 21 teams aan deel, waaronder voor de eerste keer een volledig vrouwenteam uit Nederland.

Over HCL Technologies
HCL Technologies (HCL Technologies (HCL) is een marktleidende wereldwijde technologieleverancier, die internationaal opererende ondernemingen helpt bij het heruitvinden en transformeren van de business via een digitale technologietransformatie. Het bedrijf is actief in 43 landen en heeft een geconsolideerde omzet van US$ 8,2 miljard, in de 12 maanden eindigend op 30 september 2018. HCL levert een geïntegreerd dienstenportfolio, gebaseerd op de eigen Mode 1-2-3 groeistrategie. Mode 1 omvat diensten op het gebied van applicaties, infrastructuur, BPO en engineering & R&D-services, waarbij gebruik wordt gemaakt van DRYiCETM Autonomics om het business- en IT-landschap van klanten te transformeren. Met als gevolg dat ze 'lean' en 'agile' worden. Mode 2 heeft betrekking op ervarings- en resultaatgerichte geïntegreerde aanbiedingen van Digital & Analytics, IoT WoRKS™, Cloud Native Services en Cybersecurity & GRC-diensten. Met als doel de bedrijfsresultaten te verbeteren en digitalisering mogelijk te maken. De Mode 3 strategie focust zich op ecosystemen en creëert innovatieve IP-partnerschappen om producten en platformen te bouwen. HCL gebruikt het eigen wereldwijde netwerk van geïntegreerde co-innovatielaboratoria en globale leveringscapaciteit, om een holistische multi-serviceverlening te bieden in belangrijke verticale markten. Dat zijn met name financiële dienstverlening, productie, telecommunicatie, media, uitgeverijen, entertainment- bedrijven, retail & CPG, life sciences & gezondheidszorg, olie & gas, energie & nutsbedrijven, reizen, transport & logistiek en overheden. Met 127.875 professionals van verschillende nationaliteiten richt HCL zich op het creëren van echte toegevoegde waarde voor klanten via 'Relationships Beyond the Contract'. Meer informatie is te vinden op: www.hcltech.com
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
5 redenen waarom het aanhaken van een freelance online marketeer de juiste keuze is
Wat je allemaal moet weten bij het verbouwen van je kantoorruimte
reacties
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
Subsidie voor ondernemende uitvinders (1) 
Optimisme technische bedrijven overstijgt coronacrisis (1) 
Een vijfde keurt tattoos op kantoor af (1) 
Marketeer mist kennis van online marketing (1) 
Nederlander werkt na corona liever niet meer tegelijk met partner vanuit huis (1) 
Huizenkopers wijken steeds meer uit naar Overijssel, Groningen, Flevoland en Drenthe (1) 
top10
Pandemie inspireert Nederlanders tot gerichte om- en bijscholing naar banen van toekomst
Nederland stijgt zeven plaatsen op Global Gender Gap Index
De toekomst van IT innovaties in vijf opvallende steden
Nederlandse werknemer wil nieuwe digitale vaardigheden
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken
Bijna 900 procent meer aanvallen met fileless malware
CXO’s in EMEA zetten fors in op cloudgebaseerde back-up
Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
Marketing- en salesafdelingen werken langs elkaar heen
De belangrijkste trends in mobile voor de zakelijke markt
meer top 10