zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
persberichten
 

Kiest men voor een goedkoper kerstpakket?

5 augustus 2020 - Duizenden ondernemers hebben wegens het Coronavirus hun bedrijf definitief moeten sluiten. En de bedrijven die niet failliet zijn verklaard? Die kampen nu met ontzettend hoge kosten en minimale inkomsten. Een grote tegenvaller voor velen. Maar toch is er goed nieuws. Het aantal landelijke ziektegevallen neemt voorlopig continu af en de toekomst ziet er voor velen weer positief uit. Bedrijven kunnen dus weer aan de slag en genereren steeds meer omzet. En dat is maar goed ook, want het is intussen alweer tijd om kerstpakketten te bestellen. Ondanks dat de inkomsten tegenvallen, willen werkgevers wel hun medewerkers blijven belonen. Daarom zal de nadruk dit jaar vooral op goedkope kerstpakketten liggen.



Voordelen van een goedkoop kerstpakket


Uit ervaringen blijkt dat goedkope kerstpakketten om vele redenen voordelig zijn. Allereerst is de prijs van een dergelijk kerstpakket een stuk lager dan bij kerstpakketten die bijvoorbeeld merkproducten bevatten. Maar is het verschil tussen deze kerstpakketten dan niet veel te groot? Nee, in werkelijkheid valt dit reuze mee. Het blijkt namelijk dat goedkope kerstpakketten precies dezelfde producten en cadeaus als duurdere kerstpakketten kunnen bevatten. Wat is dan het verschil? De kwantiteit. Een goedkoop kerstpakket is simpelweg wat kleiner dan andere kerstpakketten. Daarbij bevatten dergelijke kerstpakketten vaak alleen eetbare producten en geen cadeaus als gadgets of accessoires. Een ander voordeel is dat bedrijven die relatief veel personeel in dienst hebben met deze kerstpakketten ook hun medewerkers kunnen belonen. Het is namelijk een bekend probleem dat bedrijven met veel personeel geen kerstpakketten kunnen schenken, omdat de totaalprijs buiten het budget valt. Goedkope kerstpakketten zijn in zulke gevallen, en vooral in deze tijd, een zeer geliefde oplossing.

Populaire goedkope kerstpakketten
2020 kan wel eens de tijd worden waarin werkgevers minder geld gaan uitgeven aan een kerstpakket, aldus Coolen van Kerstpakketten idee. Populaire goedkope kerstpakketten zijn dit jaar vooral in het thema van welzijn en gezondheid samengesteld. Dit komt met name door de langdurige virusuitbraak waarin we leven. Deze kerstpakketten bevatten onder andere gezonde sappen, suiker- en vetarme snacks of cadeaus met betrekking tot hygiëne, zoals zeepjes en shampoos. Daarnaast kiezen steeds meer bedrijven voor een goedkoop kerstpakket dat milieuvriendelijk is samengesteld. Een dergelijk kerstpakket bevat alleen producten die biologisch of duurzaam zijn geproduceerd, wat ook bij de tijd van nu past. Het milieuprobleem speelt namelijk al vele jaren een rol in de maatschappij en wordt tijdens de gehele Coronasituatie nog meer benadrukt. De kans is groot dat bedrijven ook de komende jaren voor gezonde en milieubewuste kerstpakketten gaan, maar of de ondernemers voor goedkope kerstpakketten blijven kiezen is nog maar de vraag. De verwachtingen zijn namelijk dat de economie zich langzamerhand gaat herstellen.

 
 Doorsturen   1 reactie  

 
 
reacties
 
KerstpakketOnline  |   | 
27-08-2020
 | 
09:18 uur
Wij zien momenteel in het aantal aanvragen geen afname in beschikbare budgetten ten opzichte van vorig jaar. Het is nog wat vroeg om te zeggen dat de budgetten gelijk zijn aan vorig jaar, maar dit is wel wat de data nu aangeeft. Aan het einde van het kerstpakketten seizoen kunnen we harde uitspraken doen.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10