zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
persberichten
 

Op deze manieren optimaliseer je jouw bedrijfswebsite

11 maart 2020 - Wanneer je een website gaat maken, zijn er een aantal dingen waar je op moet letten en over na moet denken. Kies je bijvoorbeeld voor een .nl of een .com domeinnaam, en met welke CMS ga je je website maken?
 

Tijdens en na het maken van je website zul je ook op een aantal dingen moeten letten. Je wilt namelijk dat je bedrijfswebsite zo goed mogelijk geoptimaliseerd is. Niet alleen omdat dit fijn is voor je bezoekers, maar ook omdat je dan een stuk beter gevonden wordt via Google en andere zoekmachines. Om je een beetje op weg te helpen, benoemen we een aantal dingen waar je op moet letten tijdens het optimaliseren van jouw bedrijfswebsite.


 
De snelheid van je website
Een heel belangrijk onderdeel van het optimaliseren van je website, is de pagina snelheid. Een langzame website zorgt er namelijk voor dat mensen sneller weg klikken, en dat je minder goed gevonden wordt via zoekmachines. Besteed hier dus genoeg tijd en aandacht aan! We hebben een aantal belangrijke punten voor je op een rijtje gezet:
 
  • Kies voor een snelle webhosting provider.
  • Verklein je afbeeldingen, deze nemen anders veel ruimte in beslag.
  • Verwijder overbodige functies die de laadtijd verhogen.
  • Maak gebruik van handige plugins om de laadtijd te verbeteren.
 
De structuur van je website
Ook de structuur van je website is erg noodzakelijk. Een goede structuur is belangrijk voor zoekmachines, maar ook voor je gebruiker. Het is natuurlijk belangrijk dat je gebruiker makkelijk door je website kan navigeren en snel bij de juiste informatie terecht komt. Een fout die veel mensen maken is dat zij zomaar ergens beginnen met het maken van een website zonder duidelijk plan, doe dit niet! Bedenk eerste welke onderwerpen/diensten je wilt behandelen, en stel een plan op met duidelijke stappen hoe je dit, en alle links en subpagina's, wilt toevoegen aan je website.
 
De content op je website
Verder is de content op je website natuurlijk van groot belang. Misschien heb je de uitspraak ‘content is king’ wel eens gehoord. Dit is zeker waar! Je wilt met de content op je website duidelijke maken aan je bezoekers en zoekmachines, waar je website over gaat. Probeer ook af te wisselen met verschillende elementen. Ga dus niet voor een website met alleen tekst, maar kies ook voor mooie afbeeldingen en videos. En vergeet natuurlijk niet de juiste zoekwoorden te gebruiken!
 

 
 Doorsturen   1 reactie  

 
 
reacties
 
Shift Office Support  |   | 
24-03-2020
 | 
14:42 uur
Onze ervaring bij optimalisatie van websites is dat bij 8/10 websites eenvoudige verbeteringen mogelijk zijn waarmee de snelheid (mn. op mobiele apparaten) enorm verbeterd kan worden. Enorm onderschat!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s  (1) 
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
top10
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Kort door de bocht coaching?
Zes lessen voor jonge leiders tijdens de coronacrisis
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
meer top 10