zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
persberichten
 

Op deze manieren optimaliseer je jouw bedrijfswebsite

11 maart 2020 - Wanneer je een website gaat maken, zijn er een aantal dingen waar je op moet letten en over na moet denken. Kies je bijvoorbeeld voor een .nl of een .com domeinnaam, en met welke CMS ga je je website maken?
 

Tijdens en na het maken van je website zul je ook op een aantal dingen moeten letten. Je wilt namelijk dat je bedrijfswebsite zo goed mogelijk geoptimaliseerd is. Niet alleen omdat dit fijn is voor je bezoekers, maar ook omdat je dan een stuk beter gevonden wordt via Google en andere zoekmachines. Om je een beetje op weg te helpen, benoemen we een aantal dingen waar je op moet letten tijdens het optimaliseren van jouw bedrijfswebsite.


 
De snelheid van je website
Een heel belangrijk onderdeel van het optimaliseren van je website, is de pagina snelheid. Een langzame website zorgt er namelijk voor dat mensen sneller weg klikken, en dat je minder goed gevonden wordt via zoekmachines. Besteed hier dus genoeg tijd en aandacht aan! We hebben een aantal belangrijke punten voor je op een rijtje gezet:
 
  • Kies voor een snelle webhosting provider.
  • Verklein je afbeeldingen, deze nemen anders veel ruimte in beslag.
  • Verwijder overbodige functies die de laadtijd verhogen.
  • Maak gebruik van handige plugins om de laadtijd te verbeteren.
 
De structuur van je website
Ook de structuur van je website is erg noodzakelijk. Een goede structuur is belangrijk voor zoekmachines, maar ook voor je gebruiker. Het is natuurlijk belangrijk dat je gebruiker makkelijk door je website kan navigeren en snel bij de juiste informatie terecht komt. Een fout die veel mensen maken is dat zij zomaar ergens beginnen met het maken van een website zonder duidelijk plan, doe dit niet! Bedenk eerste welke onderwerpen/diensten je wilt behandelen, en stel een plan op met duidelijke stappen hoe je dit, en alle links en subpagina's, wilt toevoegen aan je website.
 
De content op je website
Verder is de content op je website natuurlijk van groot belang. Misschien heb je de uitspraak ‘content is king’ wel eens gehoord. Dit is zeker waar! Je wilt met de content op je website duidelijke maken aan je bezoekers en zoekmachines, waar je website over gaat. Probeer ook af te wisselen met verschillende elementen. Ga dus niet voor een website met alleen tekst, maar kies ook voor mooie afbeeldingen en videos. En vergeet natuurlijk niet de juiste zoekwoorden te gebruiken!
 

 
 Doorsturen   1 reactie  

 
 
reacties
 
Shift Office Support  |   | 
24-03-2020
 | 
14:42 uur
Onze ervaring bij optimalisatie van websites is dat bij 8/10 websites eenvoudige verbeteringen mogelijk zijn waarmee de snelheid (mn. op mobiele apparaten) enorm verbeterd kan worden. Enorm onderschat!

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
White paper: 24 tips om e-mailadressen te verzamelen
Wat kun je doen om in deze lastige tijd je e-mail database te vergroten? In dit white paper van Spotler lees je 24 concrete tips waar je direct mee aan de slag kunt. Een groter bereik betekent simpelweg ook een grotere kans op succes. Benieuwd naar de tips?
Download het white paper
Lees verder
Kiest men voor een goedkoper kerstpakket?
reacties
Data-analist, data scientist en big data populairste termen bij zoeken naar IT-vacatures (1) 
Hoe data storytelling leidinggevenden helpt bij efficiënt beheer van LinkedIn-profiel (1) 
Een op de tien heeft liever heteroseksuele collega dan LGBT-collega (3) 
Burn-out-behandelingen zelden effectief; tijd voor keurmerk (3) 
Bedrijfsfitness heeft meer effect dan gedacht (1) 
Leeftijd speelt grote rol bij volgen van cursussen (1) 
Kosteloos een ontwikkeladvies volgen vanaf nu mogelijk (1) 
top10
Een op de tien heeft liever heteroseksuele collega dan LGBT-collega
Burn-out-behandelingen zelden effectief; tijd voor keurmerk
Praktische tips voor managen op afstand
Klantbeleving opnieuw uitvinden in een wereld van social distancing
Aanzienlijk minder krimp
Merendeel werknemers ervaart discriminatie; werkgever doet weinig
Cybersecurity: van plan naar executie
Herstel vacaturetrend zet verder door
AAR niet voor watjes
'Technisch herstel derde kwartaal geeft vertekend beeld economie'
meer top 10