zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
persberichten
 

Hoe verhoogt u de waarde van uw woning?

3 maart 2020 - Bent u van plan om uw woning te gaan verkopen of verhuren? Dan is het rendabel om van tevoren te zorgen dat de waarde van uw woning zo hoog mogelijk is. Maar hoe verhoogt u de waarde van een woning? Dat leest u in dit artikel.
 

Voordat u de waarde van uw woning wilt gaan verhogen, is het verstandig om de huidige waarde van uw woning vast te stellen. U kunt dit laten doen met behulp van een woningtaxateur, maar dat is tegenwoordig al lang niet meer nodig. Het is een stuk gemakkelijker om de waarde van een woning uit het kadaster op te vragen. Deze woningwaarde bepaling wordt uitgevoerd op basis van gegevens over de woning, de omgeving en de markt.



Invloeden op de waarden van uw woning
Vraag en aanbod, het aantal investeerders in de buurt en de komst van nieuwe huizen: dit zijn verschillende indicatoren waar u vrij weinig invloed op heeft, maar die bepalend zijn voor de waarde van uw woning. Hieronder hebben wij een lijst gemaakt met de belangrijkste invloeden op de waarde van uw woning. Deze lijst is opgesplitst in twee verschillende groepen: de intrinsieke woningwaarde en de marktwaarde.

Intrinsieke woningwaarde:
  • Het huis zelf – alle kamers en de staat hiervan;
  • De ligging – voorzieningen in de buurt, maar ook negatieve invloeden;
  • De buurt – samenstelling van de bevolking en criminaliteit.
Marktwaarde woning:
Vraag:
  • Hoeveel vraag is er naar dit soort huizen?
  • Hoeveel investeerders zijn er actief in de regio?
Aanbod
  • Het aantal soortgelijke woningen dat wordt aangeboden in de buurt.
  • Het aantal alternatieve woningen in soortgelijke buurten.
De marktwaarde is lastig te beïnvloeden dus om de woningwaarde te verhogen moet de intrinsieke waarde worden verhoogd. Kort door de bocht zijn er twee verschillende manieren om de intrinsieke waarde van uw woning te verhogen. Dit is zijn: het wooncomfort verhogen of de woonlasten te verlagen.

Wooncomfort verhogen:
Woningen met een ruime tuin, een ruime keuken, grote slaapkamers en ruime badkamers zijn meer waard. Dit komt doordat deze ruimtes direct invloed hebben op het wooncomfort. Als deze ruimtes aan een opknapbeurt toe zijn, is het verstandig om deze uit te voeren.

Tip: Houdt eventuele renovaties gangbaar en tijdloos; op die manier spreekt het een grotere doelgroep aan.

Als een investering geen directe toegevoegde waarde levert aan het wooncomfort, dan is dit het niet waard. De kosten van dit soort investeringen zijn bijna altijd groter dan de opbrengsten.

Woonlasten verlagen:
De investeringen die het meest rendabel zijn, zijn energiekostenverlagende investeringen. Zonnepanelen en isolatie zorgen voor lagere energiekosten waardoor een woningeigenaar elke maand meer geld overhoudt. Potentiële kopers zijn daarom bereid meer te betalen voor een huis waar deze investering al is gedaan.

Al met al zijn er veel factoren waar u rekening mee dient te houden, maar de meest rendabele investeringen zijn: het wooncomfort verhogen of de woonlasten verlagen. Dus neem actie en verhoog die waarde!
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Zo geef je het kantoor een nieuwe look
reacties
Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s  (1) 
Uurtarief freelancers gestegen (1) 
Twee op de vijf Nederlanders werken tijdens coronacrisis voor het eerst vanuit huis (1) 
Dé L&D uitdaging voor HR: professionals weten niet meer wat ze moeten weten  (1) 
Weg met CV’s en brieven!  (1) 
Coaching in negen stappen (1) 
Aanbod commercieel vastgoed verder gedaald (1) 
top10
Diversiteit in coronatijd: acht tips voor managers
Werknemers stoppen massaal met het zoeken naar een nieuwe baan
Werkend Nederland minder productief door het thuiswerken, maar meer tevreden
Kort door de bocht coaching?
Zes lessen voor jonge leiders tijdens de coronacrisis
Driekwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten
Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan
Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis
Adverteerders besteden in 2019 2,2 miljard euro aan digital advertising
C-suite is zwakke schakel in Mobile Device Security
meer top 10