zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
persberichten
 

Het belang van een goede online marketing partner

23 januari 2020 - We zien al jaren een verschuiving van offline marketing naar online marketing. Bij de offline marketing was het vooral de adviseur van de krant en het bureau welke de advertenties opmaken hoe de marketing werd ingevuld. Tegenwoordig is marketing veel complexer. Het komt eigenlijk door een versnippering van de mogelijkheden om online te adverteren. Zo kan iedere marketing euro slechts één keer uitgegeven worden. Het is daarom belangrijk om dit goed te doen. Een online marketing partner kan zichzelf hierbij terugverdienen.
 

Wat kan een marketing partner doen?


De online marketing partner is goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Waar moet het grootste deel van het budget aan gespendeerd worden? Hoe is het mogelijk om een maximaal rendement te krijgen op de lange termijn? Hoe ontstaat er een positieve cashflow in een zo kort mogelijke termijn? Het is belangrijk om goede campagnes op te stellen om zo van de bezoekers klanten te maken. Een hoger rendement dan zelf maar wat doen.
 
A/B testen
Een goede online marketeer zal altijd testen uitvoeren wanneer er advertenties worden geplaatst op social media of in de zoekmachines. Bij een A/B test worden er twee advertenties ingezet met bijvoorbeeld elk een andere headline. Ook kunnen de advertenties een andere foto hebben. Er zijn tal van varianten. Er wordt keer op keer gekeken welke advertentie het beste scoort. Het clickthrough percentage is hierbij van belangrijk, de conversie naar klant en ook de totale omzet per klant. Uiteindelijk is de totale omzet op basis van een advertentiebudget bepalend. Hier wordt dan ook sterk op gestuurd.
 
De zoekmachines
Naast betaald adverteren voor een directe cashflow is het goed om zoekmachine posities te veroveren voor belangrijke zoekwoorden. De koopintentie is bij een zoeker een stuk hoger dan bij een persoon die zijn Facebook feed aan bekijken is.
 
Een praktijkvoorbeeld
Webshuttle verzorgd voor Tuinhoutdiscount.nl Google adwords, de advertenties op social media en de zoekmachine positionering werkzaamheden. Het resultaat van het inzetten van deze diensten is enorme groeipercentages en een groter aandeel in de Nederlandse markt. Wanneer je op meerdere platformen weet te domineren is mogelijk om overal gezien te worden door de doelgroep. Met een website welke goed is ingericht zorgt het voor een positief rendement op de advertentiekosten. Eigenlijk is het een investering in adverteren en zijn het geen advertentiekosten. Wanneer iedere marketing euro meer oplevert dan is het een goede investering.
 
 

 
 Doorsturen   1 reactie  

 
reacties
 
Mark online marketing specialist  |   | 
14-02-2020
 | 
12:18 uur
Mooi artikel! Helemaal mee eens dat een online marketing bureau zich hoort terug te verdienen. Helaas, zie ik dit als online marketing specialist nog te weinig gebeuren.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Hoe werkt een laadpaal voor elektrische auto’s eigenlijk?
De meest belangrijke bedrijfsverzekeringen op een rijtje
reacties
'Cybersecurity moet een schoolvak worden' (1) 
De vier belangrijkste betaaltrends om naar uit te kijken in 2020 (1) 
Meer productiviteit in minder tijd (2) 
Europese markt overspoeld met nepartikelen (2) 
Arbeidsmarkt onverminderd goed (1) 
Angst voor baanverlies leidt tot slapeloze nachten (1) 
Meerderheid werknemers denkt dat technologie hun werkervaring verbetert (1) 
top10
Vier HR-trends voor 2020
Nederlanders in Europese kopgroep digitale vaardigheden
Supply Chain 4. 0: Klantbeleving als doorslaggevende succesfactor
Diversiteit in Raad van Commissarissen neemt gestaag toe
Vijf leidende technologietrends
Nederlanders bezorgd over de toekomst
Emotionele gezondheid wordt nog te vaak vergeten door werkgevers
Volop aandacht voor het menselijk kapitaal
'Cybersecurity moet een schoolvak worden'
Bedrijfsleven leunt op achterhaald beleid wanneer het gaat om cyberveiligheid
meer top 10