zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
persberichten
 

Personeel inwerken met behulp van een onboard-programma

15 januari 2020 - Het is erg belangrijk om nieuw personeel goed in te werken. Hierdoor voelen zij zich direct welkom en kunnen zij op een goede manier van start gaan. Het is voor iedereen die aan een nieuwe baan begint vaak erg spannend aan het begin. Als werkgever heb je de taak om deze spanning weg te nemen en ervoor te zorgen dat iemand zich direct op zijn gemak voelt. Er zijn daarom steeds bedrijven die werken met een onboarding programma. Wat zo’n programma precies is en wat het belang ervan is, lees je hier.
 

Wat is een onboarding programma


Het op de juiste manier inrichten van een onboarding programma kan best lastig zijn, daarom moet je hier genoeg aandacht aan besteden. Alles wat erbij komt kijken om een nieuwe medewerker in te werken moet zijn opgenomen in dit programma, ook de manier waarop dit gebeurt moet duidelijk zijn. Dit proces kan best lang duren, het gaat namelijk niet alleen om de eerste week. Vanaf het moment dat duidelijk is dat er een nieuwe medewerker bij komt kan het nog maanden duren voordat iemand helemaal geïntegreerd is in het bedrijf. Als je als organisatie nog geen onboarding programma hebt zul je deze moeten creëren, een bedrijf als TinQwise kan je hierbij helpen.
 
Het belang van onboarding
Het onboarden van nieuw personeel moet efficiënt gedaan worden, dit heeft twee hoofdredenen. Ten eerste omdat een nieuwe medewerker zo snel mogelijk aan de slag kan. Hoe sneller iemand kan beginnen met zijn werkzaamheden, hoe beter. Daarnaast is het belangrijk omdat er tegenwoordig ontzettend veel mensen switchen van baan. Het mag dus niet teveel tijd kosten om iemand in te werken. Sterker nog, wanneer het onboarding proces niet goed verloopt is de kans groter dat iemand het bedrijf al snel verlaat.
 
De jobhoppers trend
Ondanks een goed onboarding programma, kan het zijn dat werknemers alsnog snel weggaan. In eerste instantie lijkt een onboarding programma dan overbodig. Toch is dit niet het geval, de meeste jobhoppers willen namelijk het maximale uit hun carrière halen. Zij nemen veel kennis en ervaring mee die zij hebben opgedaan bij andere bedrijven. In een korte tijd kunnen deze jobhoppers mooie resultaten behalen voor je bedrijf. Het enige wat je hen moet bieden, is een goed onboarding programma zodat ze snel aan de slag kunnen.
 
 

 
 Doorsturen   Reageer  

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
advertorial
Stappenplan voor automatische e-mail campagnes
Door termen als triggers, leadscoring, notificaties, koppelingen, vullingsgraad zie je door de bomen het bos niet meer op het gebied van e-mail marketing automation. In dit white paper legt Spotler al die termen en de voordelen ervan uit. Inclusief handige woordenlijst.
Download het white paper
Lees verder
reacties
Nederlander verhuist minder graag voor baan (1) 
Vrouwen kiezen steeds vaker voor een beroep in de ICT  (1) 
De lente is de beste tijd om te verhuizen (1) 
Koningsdag: toeristen het land in, Nederlanders eruit (1) 
Import gas niet van invloed op Nederlandse energierekening (1) 
De grote impact van zoiets ‘kleins’ als een kop koffie (1) 
Stofzuigen en strijken populairder dan pensioenoverzicht (1) 
top10
De grote impact van zoiets ‘kleins’ als een kop koffie
Top Companies waar u kunt bouwen aan uw carrière zijn bekend
Hoge werkdruk bij grote organisaties zet klantervaring onder druk
Aantal DDoS aanvallen verdubbeld in eerste kwartaal
Bankinvesteringen in blockchain en cryptocurrencies stijgen sterk
Banking Trojan Dridex en Qakbot grootste malwarebedreigingen in maart
De pandemie maakt persoonlijke moederdagcadeaus populair
Hybride werken: zijn we er wel klaar voor?
IT is vertragende factor bij 44 procent van de organisaties
Werken op afstand is een katalysator voor productiviteit, efficiency en diversiteit
meer top 10