zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
beurs
 

Rabobank ziet daling van huizenprijs

15 mei 2009 - De Rabobank voorspelt een daling van de huizenprijs van 5 procent in 2009 en 1 procent in 2010. Vooral verkopers van het duurdere segment zullen geraakt worden. Het aanbod neemt toe en de tijd die nodig is om een woning te verkopen wordt groter. Wel merkt de bank op dat er regionaal grote verschillen kunnen bestaan.
Bron: ABM Financial News
 
 Doorsturen   2 reacties  
 

 
 
reacties
 
Jo Snij  |   | 
16-05-2009
 | 
04:11 uur
Snapt de Rabobank wel wat aan de hand is?

Ten eerste gaat ze dit geld kosten. Immers minder huizen verkopen en voor een lagere prijs zorgt bij hun voor mindr winst. Bovendien blijven de mensen niet voor niks wonen waar ze nu wonen. Het geld is op, het gevaar te groot de baan te verliezen. Ze hebben hun baan al verloren en moeten elke euro nu omdraaien.

De Rabobank zal ook geconfronteerd worden met veel leningen die niet meer terugbetaald worden. Zij kunnen dat samen met andere banken beïnvloeden. Het begint bij De huizeneigenaren tegenmoet te komen en te investeren in de economie. Het zou eens goed zijn als de Banken, de regering en het bedrijfsleven bij elkaar aanschoven om eens te overleggen wat er nu exact scheef zit in onze economie.

China ging het ontzettend voor de wind, er werd flink geïnvesteerd en de Chinees met werk had het relatief gezien goed en betaalde weinig belasting. China kon flink investeren in het eigen land en Chinese toeristen overspoelden de wereld. Zelf de Chinezen hier trokken vaak weer terug naar het eigen land.

Hoe kan een land zoals Nederland dan met zijn zware belastingen geen geld hebben?

Nou ja ik ben geen econoom maar naar mijn idee zit er iets heel erg scheef in onze samenleving. Als ik iets in China kan maken hierheen kan verslepen en iedereen in dat proces eraan kan verdienen maar lokale produktie hier is te duur zegt men.
Zo rond de jaren 50 was dat heel anders. Na de de oorlog werden we met zijn allen steeds rijker en aanvankelijk importeerden we weinig vanuit China. We hadden een redelijk tot goed loon en hoefden ons geen zorgen te maken over te weinig werkgelegenheid of ontslag. Bedrijven floreerden. En opeens verplaatste de hele wereld zijn maak industrie naar China. Ik denk dat men zichzelf nu tegen gekomen is en beseft dat mensen ook een inkomen nodig hebben om simpelweg de vaste lasten te kunnen betalen. Men is doorgeschoten en de balans herstelt zich.
Enige jaren geleden verkasten de bedrijven naar Oost Europa en Rusland. Die landen hebben ook een blauwtje gelopen sindsdien. Eigen produktiemiddelen zijn ze kwijt en nu trekken de bedrijven ook nog eens hun investeringen eruit. Die hebben straks helemaal niks, behalve landbouw en wat simpele industrie en handel. De Rabo weet echter wel precies wat er speelt. Hun oude baas Wijfels was was altijd bereid om de Bilderbergconferenties bij te wonen.

Thea  |   | 
18-05-2009
 | 
14:07 uur
Ik vind de gehele opinie zwak. Laten we wel wezen. Als er niet meer verhuisd wordt, valt er erg veel stil. De negatieve invloedsfeer die uitgaat van banken en media helpt mensen niet over de schreef. Laat de mensen weer doen waar ze de laatste decennia mee bezig waren. Investeren in eigen huis en woongenot. En dat impliceert ook regelmatig verhuizen. Het is niet meer van deze tijd dat men een leven lang in één huis woont. Men wat positievere benadering van diverse kanten bloeit de huizenmarkt weer op. En is er vanzelfsprekend ook weer vraag naar nieuwbouw.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10