zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
beurs
 

Uitgelicht: strategie Arcadis goed ontvangen

24 november 2017 - (ABM FN-Dow Jones) De nieuwe strategie die Arcadis deze week onthulde is geen trendbreuk, maar meer een kwestie van accentwijzigingen in combinatie met realistische doelstellingen. Beleggers stelden dit op prijs en de koers steeg.  Afgelopen dinsdag op de beleggersdag in Londen werd bekend wat de plannen zijn van de nieuwe topman Peter Oosterveer voor het wereldwijd opererende advies- en ingenieursconcern. De CEO heeft zijn eerste maanden bij de onderneming vooral gebruikt om het bedrijf te leren kennen en zei meer dan 150 één op één gesprekken te hebben gevoerd.  Oosterveer komt van het Amerikaanse bouwbedrijf Fluor waar hij ruim 25 jaar heeft gewerkt. Fluor is actief in ongeveer 25 landen wereldwijd, waaronder Nederland, en Oosterveer heeft daar veel internationale ervaring opgedaan. Begin 2014 werd hij operationeel directeur bij het bouwbedrijf uit Texas, een positie die hij vervulde totdat hij in april dit jaar bij Arcadis aan de slag ging.  Het Arcadis dat hij aantrof, is herstellende van de neergang die eind 2015 werd ingezet. Betalingsproblemen bij klanten in het Midden-Oosten zetten het werkkapitaal flink onder druk. De belangrijke Noord-Amerikaanse milieu activiteiten liepen fors terug en in Brazilië werd de onderneming meegesleurd in een recessie. Dit kostte de vorige topman, Neil McArthur eind 2016 uiteindelijk de kop. Onder de leiding van de Schot groeide Arcadis via overnames van de consultancybureaus Callison en Hyder. Oosterveer zal daarentegen vooral gaan inzetten op autonome groei. Een van de financiële doelstellingen voor 2018 tot en met 2020 is een autonome groei die boven de groei van het bruto binnenlands product in de markten van Arcadis uitkomt. De bestuursvoorzitter zag geen reden om Arcadis volledig op de schop te nemen. De structuur zit naar zijn mening goed in elkaar, al gaat hij wel andere accenten aanbrengen.  Selectiviteit was een veel gebruikt woord tijdens de presentaties op de beleggersdag. Wanneer een klant of project niet winstgevend genoeg is, dan zal sneller afscheid genomen worden. “We hoeven niet alles voor iedereen te doen overal in de wereld, we moeten selectief zijn”, zei Oosterveer. 
Bron: ABM Financial News
 
 Doorsturen   Reageer
 

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
E-mail marketing in tien stappen (1) 
Leaserijders worden gediscrimineerd op leeftijd en prijs (1) 
Werknemers opener dan wettelijk verplicht over medische gegevens (1) 
Een derde van de Nederlanders niet fysiek actief tijdens werkdag (1) 
Hoe we zelf ons succes saboteren (2) 
Een op de drie Nederlanders moet op eigen kosten naar het werk  (1) 
De voor- en nadelen van de powernap op het werk (6) 
top10
Vijf tips voor de inrichting van de werkplek van de toekomst
Werkgevers worstelen met gespannen arbeidsmarkt
Hoe moet ik omgaan met manipulerende mensen?
Gepland netwerkonderhoud? Zo stelt u iedereen op de hoogte
Vijf culturele uitdagingen op het gebied van digitale transformatie
Directie laat toegevoegde waarde IT-afdeling links liggen
'Bedrijven moeten zich hard maken voor meer vrouwen in datawetenschap'
Arbeidsmigranten van grote economische waarde voor Nederland
Grootste organisaties maken verwachtingen consument niet waar
5G op stoom en cellulaire IoT-implementaties opgevoerd
meer top 10
vacatures
meer vacatures