Ik ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken. 1200 banen is niet niks.
Willem van Druten
|
|
19
-
07
-
2011
|
09
:
52
uur
Voor klanten maakt het allemaal niets uit.
Producten worden niet goedkoper en zijn niet makkelijker toegankelijker.
Alleen de service blijft gelijk of wordt minder.
Vanuit de organisaties is er altijd de argumentatie dat de ''prijs''niet hoeft te stijgen om de kosten te dekken.
En dit kan toch niemand controleren, dus zijn we blij.
Dat de belastingen omhoog moeten omdat het aantal werklozen stijgt (Philips ea. komen ook nog) is een indirect gevolg voor de koopkracht en niet des Banks ea.
Heb nog geen situatie meegemaakt waarbij een ingrijpende reorganisatie om kosten te besparen heeft geleidt tot een prijsdaling.
Dit geeft aan dat het nog steeds droevig gesteld is met economisch en financieel anticiperend management. Het blijft impulsief en frequentief cost cutting zonder (anti-) cyclische scenario’s en strategie.
Je stuurt toch constant op je organisatieontwikkeling en efficiëntie.
Waarom komen dit soort aankondigingen dan telkens uit de lucht vallen als een donderwolk na een iets minder resultaat? Het fine-tunen van je organisatie zou een constante factor moeten zijn zonder grote reorganisatie aankondigingen.
Soms heb je de indruk dat bestuurders richting belangrijkste shareholders moeten scoren.