29 oktober 2015 - LinkedIn heeft in het derde kwartaal de eigen doelstellingen overtroffen en stelde daarop de verwachtingen voor heel 2015 naar boven toe bij. Dit bleek donderdag nabeurs uit de kwartaalcijfers van de zakelijke social networksite.
CEO Jeff Weiner van LinkedIn sprak van een sterk derde kwartaal. Financieel directeur Steve Sordello voegde daaraan toe dat de groei breed gedragen was.
De omzet van LinkedIn steeg in het afgelopen kwartaal met 37 procent op jaarbasis naar 780 miljoen dollar. Het overgenomen Lynda.com droeg daaraan 41 miljoen dollar bij. De omzet van LinkedIn kwam daarmee fors hoger uit dan de 745 miljoen tot 750 miljoen dollar waarop bij de halfjaarcijfers nog werd gemikt.
Het aantal gebruikers steeg met 20 procent naar 396 miljoen. Afgelopen week slechtte LinkedIn zelfs de kaap van 400 miljoen gebruikers. Maandelijks wordt LinkedIn gemiddeld door 100 miljoen unieke bezoekers bezocht, een stijging van 11 procent. Mobiel is inmiddels goed voor 55 procent van het totale verkeer van LinkedIn.
Het aangepaste bedrijfsresultaat kwam in het derde kwartaal uit op 208 miljoen dollar, flink meer dan de voorziene 146 miljoen tot 148 miljoen dollar. Onder de streep restte een nettoverlies van 41 miljoen dollar.