zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
beurs
 

Dure dollar drukt op Estée Lauder

17 augustus 2015 - Estée Lauder Companies heeft in het afgelopen kwartaal conform verwachting gepresteerd, maar ondervond wel duidelijk de gevolgen van de dure dollar. Dit meldde het Amerikaanse cosmeticabedrijf maandag met de cijfers over het vierde kwartaal van het boekjaar 2015. "Door onze sterke merken en financiële discipline hebben we het fiscale jaar sterk afgesloten met  deze resultaten uit het vierde kwartaal," aldus CEO Fabrizio Freda van Estée Lauder. Opkomende markten en de resultaten in het Verenigde Koninkrijk waren daarbij volgens de topman een belangrijke aanjager van de resultaten. In het afgelopen kwartaal, dat eindigde op 30 juni 2015, boekte het cosmeticabedrijf een omzet van 2,5 miljard dollar, 7 procent minder dan de 2,7 miljard dollar uit dezelfde periode een jaar eerder. Het resultaat uit het vierde kwartaal van 2014 werden echter beïnvloed door versnelde orders uit de detailhandel, wat volgens het cosmeticabedrijf voor een ongunstige vergelijkingsbasis zorgde. Gecorrigeerd voor het effect van de versnelde orders en tegen constante wisselkoersen, steeg de omzet juist met 7 procent, in lijn met de verwachtingen van het bedrijf. Onder de streep restte een nettowinst van 153 miljoen dollar ten opzichte van 258 miljoen dollar in dezelfde periode een jaar eerder.
Bron: ABM Financial News
 
 Doorsturen   Reageer
 

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10