27 mei 2015 - Tiffany & Co heeft in het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar de omzet en winst zien dalen, onder meer als gevolg van de sterke dollar en een lastige Japanse markt. Dit meldde de Amerikaanse juweliersketen woensdag voorbeurs over de periode van drie maanden die eindigde op 30 april.
CEO Frederic Cumenal stelde dat Tiffany & Co, ondanks de uitdagingen van een dure dollar en een lastige vergelijkingsbasis in Japan, een beter dan verwachte omzet, winst en marges presenteerde.
De omzet daalde in het afgelopen kwartaal met 5 procent van 1.012 miljoen naar 962 miljoen dollar. Exclusief de negatieve wisselkoerseffecten steeg de omzet met 1 procent. De autonome omzet nam in alle regio's toe, met uitzondering van Japan dat een krimp van liefst 18 procent liet optekenen.
De nettowinst liep met 17 procent terug van 126 miljoen naar 105 miljoen dollar, oftewel 0,81 dollar per aandeel. De winst werd naast lagere verkoopvolumes ook gedrukt door marketingkosten. Bij de presentatie van de jaarcijfers eind maart rekende de juweliersketen nog op een winstterugval van 30 procent.