zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
beurs
 

Beursblik: prijsverhoging postzegel pleister op wond PostNL

27 maart 2013 - De eventuele verhoging van de postzegeltarieven is niet de heilige graal voor het in moeilijkheden verkerende PostNL en de lage beurswaardering van het bedrijf. Analist Robert van Overbeek van Cheuvreux meent dat het verhogen van de postzegeltarieven "wel helpt", maar dat het niet de oplossing is voor PostNL. Enerzijds ziet PostNL de volumes versneld teruglopen en anderzijds geldt de prijsverhoging slechts voor een klein deel van de inkomsten. Grootbedrijven en een deel van het middenbedrijf plakken daarnaast geen postzegels, stelt Van Overbeek. De universele postdienst kost PostNL volgens de schatting van Van Overbeek zo'n 115 miljoen euro per jaar. Om dit goed te maken, denkt Van Overbeek dat ook de zesdaagse bezorgdienst wordt teruggebracht naar vijf dagen. De analist spreekt van "een hamerstuk" in Den Haag.
Bron: ABM Financial News
 
 Doorsturen   Reageer
 

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10