14 maart 2013 - Brill heeft 2012 met een flink hogere winst afgesloten door de verkoop van activiteiten.
"De verkopen in het vierde kwartaal van 2012 waren opnieuw sterk en de opmars van het digitale product zette door", aldus een voorzichtig optimistische Brill.
Brill boekte in 2012 een omzet van 27,5 miljoen euro, wat nipt meer was dan de 27,4 miljoen euro over 2011. De uitgever kampte met druk op de verkoop van gedrukte boeken in de Verenigde Staten. Daar stond echter een flinke stijging van bijna 16 procent op de verkoop van elektronische producten tegenover.
Onder de streep restte met 5,7 miljoen euro een flink hogere nettowinst dan de 3,3 miljoen euro over 2011. De sterke winststijging dankte Brill aan de verkoop van activiteiten.
Aandeelhouders kunnen een dividend van 1,08 euro per aandeel tegemoet zien. De opbrengsten uit de verkoop van de activiteiten zal Brill aanwenden voor acquisities.