Update: rode cijfers voor Stern Groep door slechte Nederlandse automarkt
14 maart 2013 - Stern Groep is in 2012 in de rode cijfers beland nadat de slechte Nederlandse automarkt leidde tot een daling van het operationeel resultaat en het bedrijf noopte tot het doorvoeren van een reorganisatie. Daardoor is het dealernetwerk voor de door de crisis zwaarst getroffen automerken op de schop gegaan. Stern heeft het dealernetwerk voor Opel, Chevrolet en Fiat opgeheven. De beursgenoteerde autodealer wil juist verder gaan met merken die het beter doen dan de markt: Volkswagen/Audi; Renault, Volvo en Mercedes-Benz. Ford, dat ook ondermaats presteerde, wordt echter niet van de hand gedaan. Uit eerder dit jaar bekendgemaakte cijfers van de Bovag en de Rai Vereniging bleek dat de verkopen van nieuw modellen van de Fiat Group – naast Fiat ook Alfa Romeo – vorig jaar met 35 procent onderuit gingen. De krimp voor Opel en Chevrolet bedroeg respectievelijk 14 en 6 procent. De Nederlandse automarkt als geheel kromp met bijna 10 procent. Van de merken die door Stern worden vertegenwoordigt, wist alleen Volvo te groeien.