zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
beurs
 

Update: Nederlandse detailhandelsverkopen dalen in januari

14 maart 2013 - De Nederlandse detailhandel heeft in januari de omzet voor de derde maand op rij zien dalen. Wel was de krimp wederom wat minder sterk dan in de voorafgaande maanden. Dit blijkt vandaag uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek. In januari daalde de omzet vergeleken met dezelfde maand in 2012 met een half procent. In december en november bedroeg de krimp respectievelijk 4,0 en 1,9 procent op jaarbasis. In januari hadden met name winkels in woninginrichting het zwaar. Dit segment zag de omzet met 9,9 procent dalen. Ook bij kledingwinkels en doe-het-zelf winkels nam de omzet stevig af. Voedings- en genotswinkels en drogisterijen boekten daarentegen de sterkste omzetgroei van respectievelijk 5,6 en 6,8 procent. Opvallend was dat de groei van de omzet bij postorder- en internetwinkels terugzakte van 9,5 procent in december tot 3,1 procent in januari.
Bron: ABM Financial News
 
 Doorsturen   Reageer
 

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10