zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
beurs
 

Air France-KLM weet verlies te beperken

22 februari 2013 - Air France-KLM heeft in het vierde kwartaal van 2012 de omzet laten stijgen en het verlies verder weten terug te dringen ondanks moeilijke marktomstandigheden en een scherp stijgende brandstofprijs. In de laatste maanden van 2012 zag Air France-KLM de verbetering bij het passagiersvervoer verder doorzetten, in tegenstelling tot het vrachtvervoer. Air France-KLM boekte in het laatste kwartaal van 2012 een bijna 5 procent hogere omzet van 6.304 miljoen euro. Dat is meer dan de 6.199 miljoen euro waarop analisten hadden gerekend. Operationeel leed Air France-KLM een verlies van 143 miljoen euro. Dit is beduidend minder dan de 202 miljoen euro verlies over het laatste kwartaal van 2011 en eveneens beter dan de analistenverwachting van een verlies van 154 miljoen euro. Air France-KLM zag vooral de brandstofkosten flink stijgen, onder meer door de dollarkoers. De kosten voor brandstof liepen met 167 miljoen euro op tot 1,79 miljard euro. Onder de streep restte een nettoverlies van 235 miljoen. Dit is bijna 25 miljoen euro minder verlies dan een jaar eerder, maar nog altijd veel meer dan het verlies van 127 miljoen euro die analisten voorzagen. De nettoschuld van Air France-KLM daalde eind 2012 van 6,51 miljard euro naar 5,97 miljard euro.
Bron: ABM Financial News
 
 Doorsturen   Reageer
 

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10