zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
beurs
 

Heineken ziet resultaten in 2012 opnieuw groeien

13 februari 2013 - Heineken heeft in 2012 betere resultaten geboekt door meer kostenbesparingen en een hogere volume afzet waaraan vooral opkomende markten bijdroegen. "Met name het verwerven van volledig zeggenschap over Asia Pacific Breweries heeft onze aanwezigheid in groeimarkten aanzienlijk vergroot en geleid tot een bredere basis voor de onderneming in Azië, een markt die evenals Afrika en Latijns-Amerika in 2012 opnieuw goed heeft gepresteerd", aldus CEO Jean-Francois van Boxmeer. Heineken zag in 2012 de omzet stijgen van 17.123 naar 18.383 miljoen euro. Daarmee deed de bierbrouwer het licht beter dan de consensus van 18.251 miljoen euro. De omzetgroei van 7,4 procent werd voor 3,9 procent autonoom gedragen, hetgeen nipt minder is dan de 4,3 procent waarop analisten rekenden. De aangepaste nettowinst (beia) steeg van 1.584 naar 1.696 miljoen euro, eveneens licht beter dan de consensus van 1.634 miljoen euro. Verder profiteerde Heineken van een bijzondere bate van 1,5 miljard euro waardoor de reguliere nettowinst verdubbelde tot 2.949 miljoen euro. Aandeelhouders kunnen een dividend van 0,89 euro per aandeel tegemoet zien. Dit is ruim 7 procent meer dan vorig jaar.
Bron: ABM Financial News
 
 Doorsturen   Reageer
 

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10