zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
beurs
 

Duitse automarkt krimpt in 2012

3 januari 2013 - Verkopen van nieuwe personenauto's in Duitsland zijn in 2012 gedaald. De relatief sterke economie van Duitsland blijkt geen aanleiding te zijn voor Duitsers om meer auto's te kopen. Dat blijkt vandaag uit cijfers van brancheorganisatie VDIK. Vorig jaar werden er 3,08 miljoen nieuwe personenauto's op kenteken gezet. Dat is een afname van bijna 3 procent vergeleken met 2011. Volgens de VDIK voldeden de registraties in de eerste helft nog aan de groeiverwachting. In de tweede helft kelderden de registraties echter met 7 procent, onder meer vanwege een krimp van 16 procent in december. “Het goede consumentenvertrouwen, de verbeterde arbeidsmarkt en de hogere inkomens en lage inflatie haalden Duitsers niet over om een nieuwe personenauto te kopen,” aldus de VDIK in een commentaar.  Volgens de brancheorganisatie zouden de registraties in 2013 vlak kunnen zijn vergeleken met 2012 als de eurozone crisis in goede banen wordt geleid. 
Bron: ABM Financial News
 
 Doorsturen   Reageer
 

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10