zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
beurs
 

Nederlandse consumenten wederom somberder gestemd

20 november 2012 - Het Nederlandse consumentenvertrouwen is in november wederom gedaald. Consumenten waren met name somberder over de economie en de eigen financiële situatie in de toekomst. Dat meldt het Centraal Bureau voor de Statistiek vanochtend. De index voor het consumentenvertrouwen daalde deze maand naar -37 van -32 in oktober, toen er ook al sprake was van een afname. De index staat nu weinig verwijderd van het bodemniveau van afgelopen zomer van -40, het laagste niveau in jaren tijd.  Volgens het CBS daalde de deelindicator voor het economische klimaat met maar liefst 12 punten naar -56. Daarnaast kwam de deelindicator voor de eigen financiële situatie in de komende 12 maanden ook 12 punten lager uit op -32, het laagste niveau ooit.  Consumenten waren juist wel wat minder somber over de eigen financiële situatie in de afgelopen 12 maanden. Tot een verbetering van de koopbereidheid leidde dit echter niet.
Bron: ABM Financial News
 
 Doorsturen   Reageer
 

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10