zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
beurs
 

Sterke omzetdaling Peugeot

24 oktober 2012 - PSA Peugeot Citroën heeft in het derde kwartaal de automobielomzet sterk zien dalen dankzij  krimp van de Europese thuismarkt. Het concern waarschuwde dat de Europese markt dit jaar sterker dan verwacht zal krimpen. Afgelopen kwartaal daalde de omzet van de automotive divisie met 8,5 procent tot 8,5 miljard euro.  Over de eerste negen maanden van het jaar kelderde de omzet met 9,9 procent.  In het derde kwartaal slonk de Europese automarkt met 9,4 procent. Peugeot verwacht nu dat de markt dit jaar met 9 procent zal krimpen. De oude raming was een afname van 8 procent. Peugeot wordt met name geteisterd door veel minder vraag in crisislanden als Spanje en Italië.  De automarkt in Europa is sinds 2008 aan het dalen, wat autobouwers in meer of mindere mate treft. Naast Peugeot zijn Opel, Ford en Fiat andere prominente slachtoffers van de crisis. Volkswagen Group weet daarentegen de verkopen in de regio beter op peil te houden, terwijl onder meer het Koreaanse KIA en Dacia van Renault weten te groeien. Peugeot handhaafde de raming dat de Chinese markt dit jaar met 7 procent groeit. Het concern is echter positiever over Latijns-Amerika en Rusland, die met respectievelijk 5 en 11 procent zullen groeien. In juni waren de groeiverwachtingen nog respectievelijk 2 en 9 procent. 
Bron: ABM Financial News
 
 Doorsturen   Reageer
 

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10