Heineken geconfronteerd met rivaliserend bod op APB
7 augustus 2012 - Heineken heeft een alternatief bod uitgebracht zien worden op het belang van Fraser & Neave (F&N) in Asia Pacific Breweries (APB). Ook het Thaise Kindest Place Group aast op F&N's belang in APB, de brouwer van het in Azië zeer populaire Tiger Beer. Dat blijkt uit een melding bij toezichthouders die F&N heeft gedaan.
Kindest Place is bereid om 55 Singapore dollar per aandeel te betalen voor F&N's directe belang in APB van 7,3 procent. Zou het bod slagen, dan krijgt Kindest Place zo'n 15 procent van APB in handen.
Heineken heeft daarentegen een bod liggen van 50 Singapore dollar per aandeel voor F&N's circa 40 procent belang in APB, een belang dat F&N zowel direct als indirect via een joint venture met Heineken aanhoudt. De Nederlandse brouwer gaat op alle aandelen APB een bod uitbrengen zodra de verkoop van het belang door F&N is voorgelegd aan de aandeelhouders. Het bestuur van F&N liet vorige week al weten het bod van Heineken te steunen.
Een woordvoerder van Heineken laat in een reactie weten dat kennis is genomen van het rivaliserende bod. De woordvoerder merkt daarbij op dat het bod van Kindest Place op een kleiner deel van het belang in APB is en daarom niet te vergelijken is met Heinekens bod.