zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
beurs
 

Meer omzet Heineken door hogere volumes

18 april 2012 - Heineken heeft in het eerste kwartaal van 2012 boven verwachting gepresteerd. Hogere volumes zorgen voor meer omzet. Europa blijft daarbij achter op de andere regio's. Heineken boekte in de eerste drie maanden van 2012 een omzet van 3.834 miljoen euro. Daarmee kwam de omzet 6,8 procent hoger uit dan de 3.591 miljoen euro een jaar eerder. De omzet lag ook boven de 3.736 miljoen euro die analisten hadden voorzien. De geconsolideerde volumeafzet van de brouwer steeg van 40,1 naar 42,0 miljoen hectoliter, een organische groei van 3,5 procent. Heineken wist in het eerste kwartaal het biervolume voor de gehele groep op te krikken van 45,9 naar 48,5 miljoen hectoliter. Het geconsolideerde biervolume liep op van 33,8 naar 35,9 miljoen hectoliter, beduidend meer dan de 34,5 miljoen hectoliter waarop marktvorsers hadden gemikt. De groei van 6,2 procent was voor 4,7 procent organisch gedragen en is beduidend meer dan de 1,7 procent waarop was gerekend. Vier van de vijf regio's droegen bij aan het hogere organische biervolume voor de groep. Heineken profiteerde van een extra kalenderdag als ook van de vroege Pasen dit jaar. Europa blijft binnen de groep het zorgenkindje. Het bedrijfsresultaat (EBIT beia) liet op organische basis een lichte afname zien. De nettowinst van Heineken steeg van 151 naar 175 miljoen euro, ondanks de sterke vergelijkingsbasis. De winst is evenwel inclusief een herwaardering van 20 miljoen euro die in januari werd geboekt op het belang in Brasserie Nationale d'Haiti. De nettowinst (beia) liet op organische basis evenwel een lichte afname zien.
Bron: ABM Financial News
 
 Doorsturen   Reageer
 

 
 
reacties
 
Er zijn nog geen reacties.

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10