zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

De zeven factoren van mindfulness

Door: Frank van Marwijk
 
Vandaag hebt u een stressvolle dag. Bovenop uw gebruikelijke workload stapelen de to-do’s zich op. U hebt te maken met enkele dringende deadlines en er zit ook van alles tegen. Op zo’n dag hebt u nauwelijks tijd om voor uzelf te zorgen. U stelt uw lunch uit tot het laatste moment. En als de honger toch begint te knagen, pakt u snel twee boterhammen die u achter uw computer snel naar binnen schrokt zonder er aandacht aan te besteden. Hap-slik-weg! U proeft niet veel en het draagt weinig bij aan een goede stofwisseling. Die grote brokken verteren immers niet zo best. Maar dat is niet uw zorg. Op dit moment gaat u helemaal op in de stress van de dag. Al het andere ontgaat u.

Volledige aandacht
Het is niet altijd gemakkelijk om afstand te nemen van problemen en zorgen, en aandacht te geven aan triviale zaken. Toch zal het uw werk en management zeker ten goede komen als u uw focus ook kunt blijven richten op dingen die er op het oog niet veel toe doen. Het is de kunst om te kunnen leven en werken met volledige aandacht. Dit is de kern van een oorspronkelijk boeddhistische levensvisie die in 1979 in het westen werd geïntroduceerd door de Amerikaan Jon Kabat-Zinn als een manier om stress te reduceren. Zinn was de grondlegger van de Mindfulness Based Stress Reduction Training (MBSR), dat in de volksmond simpelweg mindfulness of aandachtstraining wordt genoemd.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
5 redenen waarom het aanhaken van een freelance online marketeer de juiste keuze is
Wat je allemaal moet weten bij het verbouwen van je kantoorruimte
reacties
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
Subsidie voor ondernemende uitvinders (1) 
Optimisme technische bedrijven overstijgt coronacrisis (1) 
Een vijfde keurt tattoos op kantoor af (1) 
Marketeer mist kennis van online marketing (1) 
Nederlander werkt na corona liever niet meer tegelijk met partner vanuit huis (1) 
Huizenkopers wijken steeds meer uit naar Overijssel, Groningen, Flevoland en Drenthe (1) 
top10
Pandemie inspireert Nederlanders tot gerichte om- en bijscholing naar banen van toekomst
Nederland stijgt zeven plaatsen op Global Gender Gap Index
De toekomst van IT innovaties in vijf opvallende steden
Nederlandse werknemer wil nieuwe digitale vaardigheden
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken
Bijna 900 procent meer aanvallen met fileless malware
CXO’s in EMEA zetten fors in op cloudgebaseerde back-up
Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
Marketing- en salesafdelingen werken langs elkaar heen
De belangrijkste trends in mobile voor de zakelijke markt
meer top 10