zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Zo gebruikt u uw gevoel als instrument

Door: Frank van Marwijk
 
Werkt u met gevoel? U werkt met mensen, dus het antwoord op de vorige vraag kan eigenlijk alleen bevestigend zijn. Als manager moet u zich kunnen inleven in mensen, empathisch kunnen zijn en begrip kunnen tonen. Maar met gevoel werken, betekent ook dat u het laat blijken wanneer iets u minder bevalt. U moet een klant vriendelijk kunnen benaderen, maar u moet u ook hard kunnen opstellen tijdens een onderhandeling. Soms deelt u complimenten aan medewerkers uit maar op een ander moment spreekt u hen met passende emotie aan op hun slechte functioneren, berispt u hen of zegt u iemand ontslag aan. Steeds stemt u uw gevoelsuiting af op de situatie die zich voordoet.

Laat u zien wat u voelt?
Uw werk laat u niet koud. U bent betrokken. Dat is in ieder geval wat er verwacht wordt dat u laat zien. De vraag is of de gevoelens die u toont altijd overeen komen met wat u werkelijk voelt. Het kan best voorkomen dat u een keer uw dag niet hebt, met uw verkeerde been uit bed bent gestapt, ruzie hebt met uw partner of u irriteert in het verkeer. Maar ook dan wordt er van uitgegaan dat u een lastige klant nog steeds met een vriendelijke glimlach te woord staat. Het kan ook zijn dat u juist uw gevoelens van sympathie even opzij moet zetten als u een onaangenaam besluit moet nemen.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Plan van Aanpak: 3 stappen voor meer e-mail marketingsucces
In dit white paper / Plan van Aanpak legt Spotler uit hoe je 1) je doelen en doelgroepen in kaart brengt, 2) met welke middelen je je doelen en doelgroepen bereikt en 3) wie het uitvoert en wanneer. Download het handige document, inclusief checklist.
Download het Plan van Aanpak
Lees verder
Wat je allemaal moet weten bij het verbouwen van je kantoorruimte
5 redenen waarom het aanhaken van een freelance online marketeer de juiste keuze is
reacties
'Beleggers hebben binnen 3 tot 6 jaar hun geld terug' (1) 
Subsidie voor ondernemende uitvinders (1) 
Optimisme technische bedrijven overstijgt coronacrisis (1) 
Een vijfde keurt tattoos op kantoor af (1) 
Marketeer mist kennis van online marketing (1) 
Nederlander werkt na corona liever niet meer tegelijk met partner vanuit huis (1) 
Huizenkopers wijken steeds meer uit naar Overijssel, Groningen, Flevoland en Drenthe (1) 
top10
Pandemie inspireert Nederlanders tot gerichte om- en bijscholing naar banen van toekomst
Nederland stijgt zeven plaatsen op Global Gender Gap Index
De toekomst van IT innovaties in vijf opvallende steden
Nederlandse werknemer wil nieuwe digitale vaardigheden
CXO’s in EMEA zetten fors in op cloudgebaseerde back-up
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken
Bijna 900 procent meer aanvallen met fileless malware
Nederlandse sollicitant omschrijft zichzelf het vaakst als ‘teamplayer’, ‘gemotiveerd’ en ‘ambitieus’
Marketing- en salesafdelingen werken langs elkaar heen
De belangrijkste trends in mobile voor de zakelijke markt
meer top 10