zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Zo gebruikt u uw gevoel als instrument

Door: Frank van Marwijk
 
Werkt u met gevoel? U werkt met mensen, dus het antwoord op de vorige vraag kan eigenlijk alleen bevestigend zijn. Als manager moet u zich kunnen inleven in mensen, empathisch kunnen zijn en begrip kunnen tonen. Maar met gevoel werken, betekent ook dat u het laat blijken wanneer iets u minder bevalt. U moet een klant vriendelijk kunnen benaderen, maar u moet u ook hard kunnen opstellen tijdens een onderhandeling. Soms deelt u complimenten aan medewerkers uit maar op een ander moment spreekt u hen met passende emotie aan op hun slechte functioneren, berispt u hen of zegt u iemand ontslag aan. Steeds stemt u uw gevoelsuiting af op de situatie die zich voordoet.

Laat u zien wat u voelt?
Uw werk laat u niet koud. U bent betrokken. Dat is in ieder geval wat er verwacht wordt dat u laat zien. De vraag is of de gevoelens die u toont altijd overeen komen met wat u werkelijk voelt. Het kan best voorkomen dat u een keer uw dag niet hebt, met uw verkeerde been uit bed bent gestapt, ruzie hebt met uw partner of u irriteert in het verkeer. Maar ook dan wordt er van uitgegaan dat u een lastige klant nog steeds met een vriendelijke glimlach te woord staat. Het kan ook zijn dat u juist uw gevoelens van sympathie even opzij moet zetten als u een onaangenaam besluit moet nemen.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
De Nieuwsbrief Checklist: 49 punten voor een zorgeloze verzending
Bij het versturen van een nieuwsbrief kan veel fout gaan. Fouten maken is menselijk, maar natuurlijk maak je ze liever niet. Om fouten te voorkomen, heeft Spotler een allesomvattend document met 49 checkpoints gemaakt. Superhandig!
Download de gratis checklist
Lees verder
Een bedrijf kopen of verkopen, wat zijn de haken en ogen?
Dit is waarom de beveiliging van jouw domein zo belangrijk is
Het managen van jouw onderneming aan de hand van een sterk netwerk doe je zo
reacties
Saaie baan slecht voor het hart (1) 
HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken (2) 
Hervormingsplan voor woningmarkt goed ontvangen door makelaars (1) 
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken (1) 
Hoogwaardige audio-oplossingen bepalend voor welzijn, efficiëntie en professionele uitstraling van hybride werkers (1) 
Vijf AI-lessen die COVID-19 ons leerde (1) 
Pandemie heeft grote impact op werkmotivatie jongeren  (1) 
top10
Stages winnen aan effectiviteit als baanvindkanaal tijdens corona
Futurizen. Het nieuwe werkwoord voor managers
HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken
Zieke medewerker bleef werken om financiële redenen
Een vierdaagse werkweek door digital en artificial intelligence
Managers worstelen 2,5 keer vaker met disrupties dan C-level
Crisiscommunicatie in een steeds complexere wereld
Cloud-native architectuur vereist andere applicatiebeveiliging
De gevaren van het lekken van persoonlijke gegevens en wat u ertegen kunt doen
Hybride werken na de pandemie? Zo richt u dat cloud-technisch in
meer top 10