zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Zo krijgt u meer klachten (en geloof mij, die wilt u!)

Door: Frank van Marwijk
 
Begin deze maand was ik jarig en ter gelegenheid daarvan stelde mijn vrouw voor om ergens te gaan lunchen. We vonden een lunchroom waarvan de kaart werd getypeerd door Thaise, Maleisische en Japanse invloeden. Dit bijzondere karakter sprak ons aan. Het was er druk, maar we konden plaatsnemen aan het enige niet-gereserveerde tafeltje in een hoek van de lunchroom. Na het bestuderen van de kaart besloot ik een oosters broodje tonijnsalade te bestellen. Het was een verrassend gerecht, maar even verrassend genoeg herkende ik er weinig tonijn in. Het broodje was rijk gevuld met groente met daarop een pittige romige saus. Waarschijnlijk zat daar dan de tonijn in.

Niets te klagen!
Ik vertelde tegen mijn vrouw dat het gerecht best wel lekker was, maar dat ik – vanwege mijn andere verwachting (meer tonijn) – toch weinig enthousiast was. Mijn vrouw vroeg me, of ik daar dan wat van zou gaan zeggen. Mijn antwoord was nee. Er gingen allerlei ideeën door mijn hoofd. We waren er voor het eerst en om nu meteen te gaan klagen, vond ik een beetje lullig. Ik wilde bovendien niet aangezien worden voor een zeurpiet en misschien wilde ik vooral aardig gevonden worden door de uiterst vriendelijke bediende. Bovendien dacht ik erover na dat ik blijkbaar niet zo’n verstand had van de oosterse keuken en was bang voor een antwoord in de trant van: ‘dat hoort zo!’. Tenslotte vond ik het broodje best lekker en vond ik wat ik er eventueel op aan te merken had, niet belangrijk genoeg.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Huisdieren in het bedrijfspand: welk effect heeft dit op werknemers?
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Bijdragen aan een beter milieu als ondernemer
Zakelijke telefoon snel laten repareren: zo ondervind je hier zo min mogelijk last van
reacties
Vijf Praktische tips voor effectieve verkoopgesprekken (1) 
Sligro rondt overname Horeca Totaal Sluis af (1) 
Uitvaartorganisaties zien brood in duurzame uitvaart (1) 
Kerstpakket populairste extraatje onder werknemers (1) 
Nog weinig oog voor nieuwe technologie in vacatures financieel specialisten (1) 
Hoeveel tijd verlies je door 100 km/h te rijden? Wij zochten het uit (1) 
Nuttig of tijdsverspilling: wat vindt Nederland van vergaderen? (1) 
top10
Tijdsregistratie op het werk: Nederland meest digitale leerling van de klas
Vrouwelijke professionals en leidinggevenden weinig zelfverzekerd
Amsterdam wereldwijd op nummer twee wat betreft stedelijke mobiliteit
Kerstpakket populairste extraatje onder werknemers
70 procent financiële professionals is al bezig met blockchain en kunstmatige intelligentie
Dit zijn de meest favoriete werkgevers in Nederland onder mensen met een migratieachtergrond
Tweederde van bedrijven is niet op de hoogte van de risico’s bij gebruik van SaaS-oplossingen
HR Case activatiebeleid: vier tips om medewerkers zelfstandig te laten leren
De grootste cyberdreigingen voor de financiële sector in 2020
Helft kantoormedewerkers heeft lichamelijke klachten door werk
meer top 10