zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Zo krijgt u meer klachten (en geloof mij, die wilt u!)

Door: Frank van Marwijk
 
Begin deze maand was ik jarig en ter gelegenheid daarvan stelde mijn vrouw voor om ergens te gaan lunchen. We vonden een lunchroom waarvan de kaart werd getypeerd door Thaise, Maleisische en Japanse invloeden. Dit bijzondere karakter sprak ons aan. Het was er druk, maar we konden plaatsnemen aan het enige niet-gereserveerde tafeltje in een hoek van de lunchroom. Na het bestuderen van de kaart besloot ik een oosters broodje tonijnsalade te bestellen. Het was een verrassend gerecht, maar even verrassend genoeg herkende ik er weinig tonijn in. Het broodje was rijk gevuld met groente met daarop een pittige romige saus. Waarschijnlijk zat daar dan de tonijn in.

Niets te klagen!
Ik vertelde tegen mijn vrouw dat het gerecht best wel lekker was, maar dat ik – vanwege mijn andere verwachting (meer tonijn) – toch weinig enthousiast was. Mijn vrouw vroeg me, of ik daar dan wat van zou gaan zeggen. Mijn antwoord was nee. Er gingen allerlei ideeën door mijn hoofd. We waren er voor het eerst en om nu meteen te gaan klagen, vond ik een beetje lullig. Ik wilde bovendien niet aangezien worden voor een zeurpiet en misschien wilde ik vooral aardig gevonden worden door de uiterst vriendelijke bediende. Bovendien dacht ik erover na dat ik blijkbaar niet zo’n verstand had van de oosterse keuken en was bang voor een antwoord in de trant van: ‘dat hoort zo!’. Tenslotte vond ik het broodje best lekker en vond ik wat ik er eventueel op aan te merken had, niet belangrijk genoeg.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Tips om meer uit e-mail te halen met een CRM-koppeling
Wil je je in 2020 meer focussen op klantengagement? Dan heb je zowel een CRM- als een email marketingsysteem nodig. In dit white paper legt Spotler uit waarom een koppeling zo waardevol is én hoe je dit goed aanpakt. Benieuwd naar de tips?
Download white paper
Lees verder
Waarom kiezen voor een agile werkwijze bij de ontwikkeling van software
Het belang van een goede online marketing partner
Personeel inwerken met behulp van een onboard-programma
reacties
Onbekend maakt onbemind (1) 
Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data  (1) 
De kunst van het complimenteren (4) 
Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan (2) 
Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek (1) 
Soft Skills: programmeur moet teamspeler zijn, salesmedewerker coole kikker  (1) 
Loonafspraken voor 2020 hoger dan 2019 (1) 
top10
Driekwart onderschat financiële veranderingen bij nieuwe baan
Hoe moet het uitvoerend-, midden- en topmanagement zich kleden?
Waar kandidaten zich aan storen tijdens een sollicitatiegesprek
Low-code in 2020: hoe om te gaan met de dreigende softwarecrisis?
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beďnvloeden
De top-100 snelst groeiende beroepen van de toekomst: Mensenwerk blijft groeien
Posities in zorg overheersen in top tien snelst groeiende banen
Duurzame kijk op HRM oplossing voor burn-outklachten?
Bedrijven plukken steeds vaker voordelen van mobiele CRM-apps
Ziekenhuizen schieten tekort op digitale toegankelijkheid
meer top 10