zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Vier hulpmiddelen voor geslaagde voornemens

Door: Frank van Marwijk
 
Het nieuwe jaar begint weer. Tijd om elkaar het beste te wensen, tijd om andere keuzes te maken en tijd voor goede voornemens. Alwéér goede voornemens? Maakt u die nog steeds of is de moed u inmiddels in de schoenen gezakt? Of het nu om zakelijke of persoonlijke voornemens gaat, het blijkt een probleem te zijn om die vol te houden. Onderzoek wijst uit dat 75 tot 85 procent van wat mensen zich voornemen rond de jaarwisseling niet lukt. Een kwart van alle plannen haalt zelfs het eind van de eerste week niet. Blijkbaar is er iets mis met de manier waarop we dit aanpakken. Het goede nieuws is dat 15 tot 25 procent van de voornemens wél slaagt. Wat kunnen we daarvan leren?

Wat kenmerkt een voornemen?
Misschien kent u nog de tips die ik eerder beschreef over goede voornemens. U hebt die mogelijk al succesvol toegepast? Is het u ook gelukt om van uw goede voornemens bewuste keuzes te maken? Gefeliciteerd! U hoeft dan niet verder te lezen. Maar misschien hoort u bij de mensen die zich jaar in jaar uit van alles voornemen, zonder dat het lukt. Waarom lukt het me toch niet, denkt u misschien. Allereerst is het goed om eens stil te staan bij de eigenschappen van goede voornemens. Er zijn twee belangrijke kenmerken van goede voornemens die direct gerelateerd zijn aan de haalbaarheid.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Tips om meer uit e-mail te halen met een CRM-koppeling
Wil je je in 2020 meer focussen op klantengagement? Dan heb je zowel een CRM- als een email marketingsysteem nodig. In dit white paper legt Spotler uit waarom een koppeling zo waardevol is én hoe je dit goed aanpakt. Benieuwd naar de tips?
Download white paper
Lees verder
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Personeel inwerken met behulp van een onboard-programma
reacties
Onbekend maakt onbemind (1) 
Geef uw jaaromzet nog een extra boost met inzet van data  (1) 
De kunst van het complimenteren (4) 
Eén op acht werkenden vindt dat organisatie prima zonder printer kan (2) 
Helft Nederlanders ziet op tegen functioneringsgesprek (1) 
Soft Skills: programmeur moet teamspeler zijn, salesmedewerker coole kikker  (1) 
Loonafspraken voor 2020 hoger dan 2019 (1) 
top10
Eerder stoppen met werken: wat zijn de mogelijkheden?
Driekwart onderschat financiële veranderingen bij nieuwe baan
Hoe moet het uitvoerend-, midden- en topmanagement zich kleden?
Handelsoorlog: na China is nu Europa aan de beurt
Low-code in 2020: hoe om te gaan met de dreigende softwarecrisis?
Waar kandidaten zich aan storen tijdens een sollicitatiegesprek
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beďnvloeden
Service heeft sterke invloed op customer loyalty
Posities in zorg overheersen in top tien snelst groeiende banen
Bedrijven plukken steeds vaker voordelen van mobiele CRM-apps
meer top 10