zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Elf verrassende tips voor onmetelijke creativiteit

Door: Frank van Marwijk
 
U wilt uw bedrijf opmerkelijk vernieuwen, een opvallende reclamecampagne starten, een exclusieve tuin ontwerpen, een fantasierijke roman schrijven of een bijzonder feest organiseren. U wilt dat uw ideeën uitermate verrassend zijn, in het oog springen en buitengewoon impact hebben. Bij dit alles wordt van u exceptionele creativiteit verwacht. U zult de gebaande paden moeten verlaten en met iets moeten komen dat werkelijk het verschil maakt. De volgende tips maken u écht vernieuwend!

1. Begin met een vaag doel
Gewoonlijk wordt geadviseerd om naar expliciete, realistische en meetbare doelen toe te werken. Te rigide doelen beperken echter uw creativiteit, omdat feitelijk het eindresultaat al vast ligt. Het is wel belangrijk dat u enigszins duidelijk hebt wat u wilt bereiken: uw oogmerk. Stel daarvoor een doel op dat de richting waar u heengaat aanduidt, maar waarbij u uiteindelijk nog alle kanten op kunt. Denk als een componist, een choreograaf, een architect, een beeldhouwer, een fotograaf of een schilder van moderne kunst. Zij hebben gewoonlijk wel een idee van wat ze gaan maken, maar ze hebben meestal nog geen haarscherp beeld van het eindresultaat. Vaak verrassen ze daarbij ook zichzelf.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Stappenplan voor automatische e-mail campagnes
Door termen als triggers, leadscoring, notificaties, koppelingen, vullingsgraad zie je door de bomen het bos niet meer op het gebied van e-mail marketing automation. In dit white paper legt Spotler al die termen en de voordelen ervan uit. Inclusief handige woordenlijst.
Download het white paper
Lees verder
Hoe verzamel je met gewijzigd cookie beleid de juiste data?
reacties
Koffie halen kan bron van conflict zijn (1) 
Aandelen weer in de gunst  (1) 
Jongeren willen weer zeeman worden (1) 
Bestuurders willen vaker vergaderen zonder de baas erbij (1) 
IT is vertragende factor bij 44 procent van de organisaties (1) 
Speciaal bedrijfsuitje voor singles biedt kansen (1) 
Vergaderen kost 37 miljard per jaar (1) 
top10
Aantal DDoS aanvallen verdubbeld in eerste kwartaal
Hoge werkdruk bij grote organisaties zet klantervaring onder druk
De pandemie maakt persoonlijke moederdagcadeaus populair
IT is vertragende factor bij 44 procent van de organisaties
Verbeter uw supplychain, verbeter uw klantervaring
Werken op afstand is een katalysator voor productiviteit, efficiency en diversiteit
Beperkte laadinfrastructuur grootste zorg bij aanschaf elektrische auto
Een carrière in cybersecurity: vijf tips
FluBot-malware verspreidt zich snel door Europa
Ziekteverzuim eerste kwartaal 2021: licht dalende trend
meer top 10