zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

30 jaar e-mail. Zo voorkomt u misverstanden.

Door: Frank van Marwijk
 
Afgelopen week werd ik gebeld door Hilbrand Rozema, redacteur van het Nederlands Dagblad. We e-mailen nu dertig jaar in Nederland, vertelde hij. De eerste e-mail werd, vanuit wetenschappelijk oogpunt, verstuurd door Piet Beertema op 17 november 1988. Toen duurde het nog wel vijf jaar voordat Nederlandse particulieren dit ook konden doen. Sinds die tijd is er een lawine van berichten gaan rollen. Wat heeft deze ontwikkeling betekend voor de communicatie, vroeg Rozema mij. Na deze vraag volgde een interessant gesprek over diverse vormen van digitale communicatie.

Afgelopen week werd ik gebeld door Hilbrand Rozema, redacteur van het Nederlands Dagblad. We e-mailen nu dertig jaar in Nederland, vertelde hij. De eerste e-mail werd, vanuit wetenschappelijk oogpunt, verstuurd door Piet Beertema op 17 november 1988. Toen duurde het nog wel vijf jaar voordat Nederlandse particulieren dit ook konden doen. Sinds die tijd is er een lawine van berichten gaan rollen. Wat heeft deze ontwikkeling betekend voor de communicatie, vroeg Rozema mij. Na deze vraag volgde een interessant gesprek over diverse vormen van digitale communicatie.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
[Infographic] Marketingmogelijkheden met beschikbare klantdata
Je e-mail marketingsoftware is gevuld met veel klantgegevens: ’kale’ gegevens waar je waarschijnlijk weinig oog voor hebt. Bekijk je data eens anders en ontdek dat er een wereld aan marketingmogelijkheden opengaat. Deze infographic van Spotler helpt je vast op weg.
Download de infographic
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement (1) 
Ook Renault en Nissan snijden in prijzen elektrische auto's (1) 
Vier op de tien vinden klantenservice financiële dienstverleners ondermaats  (2) 
Thuiswerken & flexibiliteit: Nederlander verwacht blijvende impact op werk door pandemie  (1) 
top10
Coronacrisis gaat grotendeels aan cybersecuritymarkt voorbij
Het geheim van succesvolle cybersecurity: business in verbinding met IT
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden
Hoe kunnen banken en financiële instellingen reageren op COVID-19?
Helft bedrijven heeft moeite met datamanagement
Twee derde van de Europese organisaties maakt actief gebruik van kunstmatige intelligentie
Iedereen aan de slag, aan de slag voor iedereen
De toetsstenen voor leiderschap in vier criteria
De onstuitbare opmars van de barcode in het dagelijks leven
Wat zijn de regionale gevolgen van corona?
meer top 10