zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Vergroot de variatie in uw netwerk

Door: Frank van Marwijk
 
Bij het klassieke netwerken staat het principe van ‘ons kent ons’ centraal. We omringen ons met mensen die iets voor ons kunnen betekenen, en wij voor hun. Gewoonlijk zijn dat mensen die u hebt ontmoet omdat u er een gezamenlijke interesse mee deelt. We lijken dus veel op de mensen in ons netwerk. Toch is het belangrijk om ook variatie in uw netwerk aan te brengen. Mensen die andere dingen doen en anders denken dan u gewend bent, geven u toegang tot een totaal andere wereld.

Wat is eigenlijk uw netwerk?
Waar denkt u aan bij het woord netwerken? Het kan zijn dat dit het beeld oproept van vrienden, kennissen, buren en collega’s die elkaar kunnen bijstaan in alledaagse praktische situaties: u past op elkaars kinderen, vervangt elkaar tijdens vakantie en geeft elkaar advies over de laatste film die is uitgekomen. Misschien associeert u netwerkenmet bedrijfsrecepties en congressen waar het uw doel is zoveel mogelijk mensen te spreken en visitekaartjes uit te wisselen. Wie weet kunt u iets voor elkaar betekenen. Maar mogelijk denkt u in deze tijd meteen aan Facebook, LinkedIn, Instagram en Twitter waar u intussen een meganetwerk hebt opgebouwd met ‘vrienden’, ‘connecties’ en ‘volgers’.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
White paper: Segmentatie en profielverrijking in e-mail marketing
Je weet ongetwijfeld dat gesegmenteerde mailings beter aansluiten op je lezerspubliek en om die reden betere ratio’s scoren, maar waar moet je beginnen? Laat dit Spotler white paper je inspireren en op weg helpen.
Download het white paper
 
Lees verder
Geregistreerde Nederlandse elektrische auto's groeit alsmaar door
reacties
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg (1) 
Corona-klagen (1) 
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’  (2) 
(Wanneer) geven we elkaar weer een hand? (2) 
Digital nomad heeft behoefte aan persoonlijk contact met community (2) 
Autobezit voor Nederlanders nog belangrijker in coronatijden (1) 
Helft Nederlanders nog nooit overgestapt van autoverzekering (1) 
top10
Vier redenen waarom het nieuwe werken beter is
Skillspaspoort gaat cv vervangen
Werkend Nederland wil aan de leasefiets, fiscale regels en onwetendheid sta-in-de-weg
Werkende ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’
Onderzoek naar communicatie in crisistijd: laat vooral van u horen!
Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?
Corona-klagen
Een vijfde verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces
Respons jongeren op direct mail hoger dan oudere generaties
“Digitale les heeft positieve invloed op prestaties leerlingen”
meer top 10