zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Vergroot de variatie in uw netwerk

Door: Frank van Marwijk
 
Bij het klassieke netwerken staat het principe van ‘ons kent ons’ centraal. We omringen ons met mensen die iets voor ons kunnen betekenen, en wij voor hun. Gewoonlijk zijn dat mensen die u hebt ontmoet omdat u er een gezamenlijke interesse mee deelt. We lijken dus veel op de mensen in ons netwerk. Toch is het belangrijk om ook variatie in uw netwerk aan te brengen. Mensen die andere dingen doen en anders denken dan u gewend bent, geven u toegang tot een totaal andere wereld.

Wat is eigenlijk uw netwerk?
Waar denkt u aan bij het woord netwerken? Het kan zijn dat dit het beeld oproept van vrienden, kennissen, buren en collega’s die elkaar kunnen bijstaan in alledaagse praktische situaties: u past op elkaars kinderen, vervangt elkaar tijdens vakantie en geeft elkaar advies over de laatste film die is uitgekomen. Misschien associeert u netwerkenmet bedrijfsrecepties en congressen waar het uw doel is zoveel mogelijk mensen te spreken en visitekaartjes uit te wisselen. Wie weet kunt u iets voor elkaar betekenen. Maar mogelijk denkt u in deze tijd meteen aan Facebook, LinkedIn, Instagram en Twitter waar u intussen een meganetwerk hebt opgebouwd met ‘vrienden’, ‘connecties’ en ‘volgers’.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Kantoor inrichten is maatwerk
Autoverzekering: persoonsgebonden of voertuiggebonden?
reacties
Hoeveel van uw eerste maandsalaris geeft u uit aan afval? (1) 
Occasionmarkt 2019: online en transparant (1) 
Werknemer heeft geen idee van bedrijfsdoelstellingen (1) 
Wat is de beste manier om nieuwe klanten te werven? (2) 
Welke tech-trends staan ons in 2019 te wachten? (1) 
Smartphonegebruik achter het stuur: 94 procent vindt het onverantwoord (2) 
Diversiteit slecht verankerd in Nederlandse werkcultuur (1) 
top10
'Huizenprijzen stijgen tot 2021 door, aantal woningverkopen blijft dalen'
Controleren loonstrook blijkt ingewikkeld
Klimaatakkoord bedreigt bedrijven in energiesector
Bezettingsgraad en verhuurtermijn huurauto’s groeit
Hoeveel van uw eerste maandsalaris geeft u uit aan afval?
Nuttig of tijdsverspilling: wat vindt Nederland van vergaderen?
Helft medewerkers voelt zich niet gehoord door management
Occasionmarkt 2019: online en transparant
Onbekende cyberaanval is de grootste vrees voor 2019 van IT-beslissers
Tesla Model X is de EV van het Jaar 2019
meer top 10