zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe ontwikkel en behoud je jonge medewerkers?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Het ontwikkelen van onze jonge medewerkers kost tijd, waarvoor ze soms niet het geduld hebben. Dan kan het gevaar dreigen dat ze overstappen naar een andere organisatie, waar dan weer hetzelfde gebeurt. Hoe kun je zorgen dat jonge medewerkers zich wel gaan ontwikkelen en expertise opbouwen en behouden blijven voor dd organisatie?"

Antwoord van Asha Kalijan
Er zijn een paar manieren om jonge medewerkers met de juiste kennis en ervaring binnen te halen en te houden. Om maar twee uitersten te benoemen: 
  • Je kunt jonge medewerkers intern opleiden tot het gewenst niveau. 
  • Of jongeren aannemen die al de juiste studie achtergrond hebben en hen verder gericht op de juiste wijze begeleiden in verder specialisatie cq ontwikkeling binnen de context van de organisatie en de verwachting van de jongeren.  
Goed selecteren met de juiste informatie over verwachtingen en de bedrijfscultuur is hierbij belangrijk.  
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
top10
De top tien meest schaarse beroepen in Europa
Drie manieren om ‘bad hires’ te voorkomen
Nederlandse bedrijven minst flexibel in werktijden werknemer
De twintig populairste steden deze zomervakantie het populairste
Aantal nieuwe cao’s zeer laag
1,2 miljoen Nederlandse huizen slim beveiligd
De veranderingen op het werk van de afgelopen tien jaar
Te weinig loon voor één op de vijf werkenden
Explosieve toename Emotet malware
Kwaliteit bestuursverslag laat te wensen over
meer top 10