zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe hou ik medewerkers bij de les?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Ik zie onze collega-bedrijven zich aanpassen aan duurzaamheid en andere eisen van de markt. Wij moeten ook die kant op, ook richting onze werknemers. In het verleden beslisten onze werknemers zelf over hun opleidingsbudget, maar daarbij kiezen ze niet voor de juiste opleidingen, die aansluiten bij dit nieuwe beleid. Hoe verander ik dat?"

Antwoord van Asha Kalijan
Op tijd anticiperen op wat de markt doet, wat klanten verwachten en welke competenties medewerkers nodig hebben in het bedrijf, zijn drie belangrijke aspecten om continuïteit te waarborgen. Die informatie is te verkrijgen door periodiek marktonderzoek te doen of in gesprek te blijven met college-bedrijven of die te volgen. Daarmee zetten jullie de juiste stappen. De interne vertaling van de noodzaak tot veranderen is in ieder geval duidelijk. Hou er rekening mee dat de verandering of aanpassing voor de medewerkers even wennen is.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
top10
Nederlandse bedrijven minst flexibel in werktijden werknemer
Geef mensen een reden om positief op uw ideeën te reageren
De veranderingen op het werk van de afgelopen tien jaar
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties
Vier tips voor een relaxte (digitale) zomer
Occasionverkopen elektrische auto verdrievoudigd
Financiële dienstverleners kwetsbaarder voor storingen door certificaten
Tekort aan advocaten: hoe houden we de advocatuur toekomstbestendig?
Nederlanders niet op de hoogte van voorwaarden autoverzekering
Consultative Selling maakt u future-proof bij disruptie
meer top 10