zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Zo houdt u uw boodschap simpel, stupid!

Door: Frank van Marwijk
 
U bent van plan een artikel of een rapport te schijven of u wilt een toespraak houden. Uw doel daarbij is mensen te informeren en/of te overtuigen. Een van de basisregels van succesvolle communicatie is: hou uw boodschap eenvoudig. U bereikt meer mensen, u wordt beter begrepen, u bent geloofwaardiger en komt betrouwbaar over als uw boodschap simpel is. En uw eenvoudige boodschap leidt ook tot betere resultaten. Mensen weten daardoor waar ze aan toe zijn, zijn meer overtuigd waarvoor ze kiezen en maken minder fouten. Maak dus gebruik van het KISS-principe, ofwel: keep it simple, stupid!

Simpele communicatie in een complexe wereld
We leven in een complexe wereld. We werken met ingewikkelde technologie, maken gebruik van moeilijke formules en worden overspoeld met geavanceerde informatie. In deze wereld moeten we ons staande zien te houden. We moeten laten weten dat we verstand van zaken hebben – een nieuwe vorm van survival of the fittest. Misschien is dat de reden dat we steeds vaker communiceren met gecompliceerd en langdradig taalgebruik, gevuld met technische termen en jargon. Mogelijk komen we daar enorm geleerd en interessant mee over, maar het is minder effectief als het ons doel is om mensen te informeren of te overtuigen. We kunnen dan beter het KISS-principe hanteren.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Drie redenen waarom web accessibility nu uw aandacht verdient (3) 
Online shopper slaat 's avonds zijn slag (1) 
Nederlanders hebben de beste werk-privébalans van West-Europa (1) 
Nederlanders massaal op zoek naar tweedehands sportauto (1) 
Bouw en civiele sector groeien fors  (1) 
Vrouwen overheersen mannen bij online aankopen (1) 
Een op drie werknemers shopt online tijdens werktijd (1) 
top10
Weg met de Data Protection Officer!
Waarom spraakgestuurde apparaten de customer journey transformeren
Stijging Britse werkzoekenden naar baan in de EU
Brabantse (tech)bedrijven populair onder bèta-talent
Arbeidsmarkt werkt door in loonafspraken
De lat moet hoger op het gebied van privacy
Robotisering voor veel bedrijven nog ver-van-mijn-bed-show
Vier best practices voor een transformatie van finance
‘Een composable infrastructuur’: lego voor de IT-afdeling
Nederlander maakt zich zorgen om privacy, maar handelt daar niet naar
meer top 10
vacatures
meer vacatures