zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Tien verspillingen die u gemakkelijk kunt voorkomen

Door: Frank van Marwijk
 
In opleiding en carrière worden managers geschoold in diverse vormen van  leiderschap en bedrijfsvoering.  Bij de invoering van een nieuw managementsysteem, kunt u gebruikmaken van verschillende hulpmiddelen (tools). Het begint echter met de bereidheid om anders te denken. Een belangrijke reden voor het niet slagen van een nieuwe werkwijze heeft te maken met de gedachte: ‘Zo hebben we het altijd al gedaan!’. Dit mag natuurlijk geen argument zijn om een nieuwe werkstijl af te wijzen, maar deze instelling is nogal hardnekkig. Met de manier waarop u werk altijd al gedaan hebt, bent u misschien best succesvol. Deze is vanwege uw ervaring ook gemakkelijk uit te voeren.

U zult er oprecht in moeten gaan geloven dat het nieuwe ook beter is. Het moet bovendien ook leuk zijn. U kunt bijvoorbeeld wel leren effectiever met uw tijd om te gaan (timemanagement), maar als u daardoor minder gelegenheid hebt voor sociaal contact in uw werk, is het met uw motivatie snel gedaan. Als we de bij het nieuwe systeem behorende denkwijze kunnen integreren in het werk dat we al doen, is een belangrijke stap in de richting van verandering gemaakt. Het kan een eye-opener zijn om vanuit een ander perspectief naar uw huidige werk te kijken. Kijk bijvoorbeeld eens naar het werk dat u nu doet vanuit de ogen van de klant. Wat zou u anders doen vanuit dit perspectief?
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10