zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe halen we meer rendement uit POP's?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Wij hebben de afgelopen tijd veel geïnvesteerd in medewerkers, maar vrij ad hoc  en zien het rendement dan ook niet terug. Medewerkers zijn wel tevreden, maar we moeten anders met de Persoonlijke Opleidingsplannen (POP) omgaan in 2016.  Ik ben bezig met budgettering. Het rendement moet hoger zijn, de kosten lager en ik moet bewuster investeren in opleidingen. Waar moet ik op letten?"

Antwoord van Asha Kalijan
Het doel van een POP is niet altijd helder voor partijen. Het lijkt vaak een extraatje voor de medewerkers en het wordt een ongeschreven wet om een bepaald bedrag per jaar op te maken aan opleidingen voor persoonlijke doeleinden. Medewerkers tevreden houden lukt dan meestal wel, dat blijkt.  Wil je het voor alle partijen goed doen, dan moeten organisaties over de hele linie strategischer omgaan met de POP.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
3 manieren om meer uit je Google Ads campagnes te halen
reacties
Over duurzaamheid gesproken (1) 
Een werkvloer waar iedereen zich welkom voelt: vijf tips (1) 
Nederlandse manager print jaarlijks 28,6 kilo papier  (1) 
Twee derde millennials niet blij met zijn leven  (2) 
Hoe ontwikkel en behoud je jonge medewerkers? (1) 
Onbereikbaarheid smartphonegebruiker leidt tot relatieproblemen (1) 
Tien tips om te scoren met sport (1) 
top10
Eén op de drie werknemers worstelt met werk-privébalans
'Beleggers moeten niet doorschieten in hun negatieve sentiment'
Heeft uw organisatie al een Chief Data Officer?
Tijden veranderen, en daarmee carrières
Groeiend aantal bedrijven zet in op de competenties werknemers
Opschudding in de markt voor bedrijfssoftware
Pensioenfondsen krijgen forse klappen in oktober
Geanne van Arkel van Interface is ‘MVO-manager van het jaar’
Manager ziet digitaal achterblijven als bedreiging voor concurrentiepositie
Onzekerheid op arbeidsmarkt blijft
meer top 10