zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Vijf tips voor betere digitale en sociale communicatie

Door: Frank van Marwijk
 
Door de ontwikkeling van elektronische apparatuur is het leven de laatste dertig jaar danig veranderd, zowel op het werk- als in de privésituatie. Zo is het mogelijk om de dag door te brengen zonder ook maar één persoon te ontmoeten. Als u thuiswerkt, kunt u via het internet communiceren met klanten en collega’s en tussendoor even naar de supermarkt voor uw boodschappen. Daar scant u zelf uw boodschappen en rekent die af bij een apparaat. Omdat ik vaak het belang van lichaamstaal benadruk, krijg ik regelmatig de vraag of de technische ontwikkelingen niet ten koste gaan van ons sociale functioneren.

Handige hulpjes in de communicatie?
Het uitgebreide gebruik van vooral het internet heeft een grote verandering gebracht in hoe we dagelijks met anderen communiceren. Dat heeft veel voordelen met zich meegebracht. We kunnen hierdoor grote afstanden overbruggen, makkelijk met meerdere mensen tegelijk communiceren en de informatie die we daarmee verkrijgen eenvoudig opslaan en terugvinden. Apps bewaken onze agenda en kunnen veel van ons dagelijks denkwerk overnemen, waardoor we snel en effectief kunnen werken. De vraag is echter of alle elektronische apparatuur ons niet afhoudt van de intermenselijke contacten. Een tweede vraag is wat het effect daarvan is op de werkresultaten. Is solliciteren via een beeldscherm of onderhandelen via e-mail bijvoorbeeld even effectief als bij een persoonlijke ontmoeting?
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
De Nieuwsbrief Checklist: 49 punten voor een zorgeloze verzending
Bij het versturen van een nieuwsbrief kan veel fout gaan. Fouten maken is menselijk, maar natuurlijk maak je ze liever niet. Om fouten te voorkomen, heeft Spotler een allesomvattend document met 49 checkpoints gemaakt. Superhandig!
Download de gratis checklist
Lees verder
Het managen van jouw onderneming aan de hand van een sterk netwerk doe je zo
Een bedrijf kopen of verkopen, wat zijn de haken en ogen?
Dit is waarom de beveiliging van jouw domein zo belangrijk is
reacties
Saaie baan slecht voor het hart (1) 
HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken (2) 
Hervormingsplan voor woningmarkt goed ontvangen door makelaars (1) 
Logisch dat we zo vaak onlogisch denken (1) 
Hoogwaardige audio-oplossingen bepalend voor welzijn, efficiëntie en professionele uitstraling van hybride werkers (1) 
Vijf AI-lessen die COVID-19 ons leerde (1) 
Pandemie heeft grote impact op werkmotivatie jongeren  (1) 
top10
Futurizen. Het nieuwe werkwoord voor managers
HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken
Bedrijven tonen sterke weerstand tegen technologische transformatie
Kwart thuiswerkers zoekt andere baan bij terugkeer naar kantoor
Zieke medewerker bleef werken om financiële redenen
Managers worstelen 2,5 keer vaker met disrupties dan C-level
Crisiscommunicatie in een steeds complexere wereld
NBBU: SER-akkoord leent zich voor voortzetten gesprekken uitzend-cao
Cloud-native architectuur vereist andere applicatiebeveiliging
De gevaren van het lekken van persoonlijke gegevens en wat u ertegen kunt doen
meer top 10