zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Ik kan en wil niet mee in de veranderingen die ingezet zijn. Wat nu?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"We hebben ruim een jaar met veranderingen te maken.  Er wordt een harde lijn gevolg, die mijns inziens niet gaat werken. Ik pas daar niet in en wil dat eigenlijk ook niet. Maar ik kan ook geen verschil maken, omdat er nieuwe mensen zijn aangenomen die meer bevoegdheden hebben. Hoewel ik beter bekend ben met het bedrijf, word ik buiten beslissingen gehouden en volgens mij vind men mij lastig.  Ik ben niet de enige en de werksfeer is niet optimaal. Wat kan ik doen?"

Antwoord van Asha Kalijan
Een structurele stroom van informatie en communicatie is onontbeerlijk bij veranderingstrajecten, want als die ontbreken dan krijg je onbegrip en weerstand. Vaak is er dan geen rekening gehouden met de impact van gedrag en cultuur bij het inzetten van veranderingen. Neem je verantwoordelijkheid voor je eigen functie en maak op een constructievere manier verschil, voor zover je daar de kans voor krijgt.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
reacties
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
top10
Nederlandse bedrijven minst flexibel in werktijden werknemer
Geef mensen een reden om positief op uw ideeën te reageren
De veranderingen op het werk van de afgelopen tien jaar
Te weinig loon voor één op de vijf werkenden
Kwaliteit bestuursverslag laat te wensen over
Nederlandse bedrijven lopen achter in het implementeren van opkomende technologieën
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties
Vier tips voor een relaxte (digitale) zomer
Occasionverkopen elektrische auto verdrievoudigd
Financiële dienstverleners kwetsbaarder voor storingen door certificaten
meer top 10