zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe pak in onproductief gedrag van een medewerker aan?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Ik werk twee jaar bij mijn huidig bedrijf en heb een medewerker op de afdeling die niet goed functioneert.  Hij kan het werk niet aan, maar heeft hoge eisen. Zijn houding en gedrag passen niet bij wat ik van hem verwacht en zijn productiviteit is slecht.  Er worden maatregelen genomen, maar tegelijkertijd wordt hem het hand boven zijn hoofd gehouden door het bedrijf. Dit patroon komt vaker voor intern. Wat kan ik doen?"

Antwoord van Asha Kalijan
De medewerker manipuleert. Hij is bewust van zijn zekere positie en speelt daarmee. Zolang hij weet dat hem het hand boven het hoofd wordt gehouden, is hij verzekerd van zijn positie en zal het gedrag niet veranderen. Hij ziet geen noodzaak en motivatie. Ook kan meespelen dat hij gewoon niet begrijpt dat en hoe het anders moet.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
reacties
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
top10
De top tien meest schaarse beroepen in Europa
Drie manieren om ‘bad hires’ te voorkomen
Nederlandse bedrijven minst flexibel in werktijden werknemer
De twintig populairste steden deze zomervakantie het populairste
Aantal nieuwe cao’s zeer laag
1,2 miljoen Nederlandse huizen slim beveiligd
De veranderingen op het werk van de afgelopen tien jaar
Te weinig loon voor één op de vijf werkenden
Explosieve toename Emotet malware
Kwaliteit bestuursverslag laat te wensen over
meer top 10