zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Het ligt altijd aan de ander. Hoe moet ik met deze medewerker omgaan?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Een medewerker van mij kan heel kritisch uit de hoek komen. Hij kan niet met fouten van zichzelf of anderen omgaan en is niet flexibel en in de communicatie loopt het mis. Hij komt heel behoedzaam en afstandelijk over en collega's ontwijken hem. Alles ligt ook altijd aan de ander. Hoe ga ik met deze medewerker om?"

Antwoord van Asha Kalijan
Een criticus heeft controle en afstand nodig. De signalen of die op hem afkomen wil hij onder controle hebben en afstand geeft hem de ruimte om te analyseren. Het zijn veelal perfectionisten. Hij ziet wat goed gaat en vooral wat niet goed gaat. Hij mag zelf niet falen. Doet hij dat wel, dan gaat hij zich beschermen door kritischer te worden.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Pas op met het snijden in de kosten als ondernemer
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10