zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Mijn directeur heeft twee gezichten en is onvoorspelbaar. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Als projectmanager werk ik met een team, waar aanvankelijk weinig motivatie heerste. Het team toont weer bedrijfstrots en we werken hard. De directeur gaf de indruk dat er veel ruimte was voor zelfstandigheid, overleg en groei. Dat bleek niet het geval en eerder bleek hij onvoorspelbaar, onredelijk en hij misbruikt macht. Recent volgde een notitie met een strakkere werkwijze. Zonder implementatietijd en op vragen antwoordt hij vrij genadeloos. Hoe ga ik hiermee om?"

Antwoord van Asha Kalijan
Als de directeur te veel spanning heeft en te maken heeft met een teruglopende markt, dan kan dit gedrag tijdelijk zijn. Hij vertoont in ieder geval geen stabiel karakter. Toont de directeur dit onvoorspelbare gedrag altijd al, dan kan sprake zijn van een persoonlijkheidsstoornis met bijvoorbeeld psychopathische trekjes.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
reacties
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
top10
Nederlandse bedrijven minst flexibel in werktijden werknemer
Geef mensen een reden om positief op uw ideeën te reageren
De veranderingen op het werk van de afgelopen tien jaar
Te weinig loon voor één op de vijf werkenden
Kwaliteit bestuursverslag laat te wensen over
Nederlandse bedrijven lopen achter in het implementeren van opkomende technologieën
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties
Vier tips voor een relaxte (digitale) zomer
Occasionverkopen elektrische auto verdrievoudigd
Financiële dienstverleners kwetsbaarder voor storingen door certificaten
meer top 10