zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe verbeter ik de communicatie tussen marketing en verkoop?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Als marketing manager loop ik op tegen de pragmatische inslag van de afdeling verkoop. Ik ben niet tegen het oppakken van spontane kansen die zich voordoen, maar ik mis het denken op de lange termijn, een visie. Nu heb ik al een paar stevige discussies gehad, maar we komen niet nader tot elkaar.  In de communicatie loopt het stuk. Hoe zorg ik voor een betere verstandhouding?"

Antwoord van Asha Kalijan
Het doel van beide afdelingen is het zelfde, meer omzet en winst, maar de doelstelling, de strategie en de zaken waar in de dagelijkse praktijk tegen aan gelopen wordt, verschillen. Beide afdelingen moeten zich daar eerst bewust van zijn.  Met een andere communicatie aanpak, kun je dat in principe wel bereiken.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
top10
Nederlandse bedrijven minst flexibel in werktijden werknemer
Geef mensen een reden om positief op uw ideeën te reageren
De veranderingen op het werk van de afgelopen tien jaar
Te weinig loon voor één op de vijf werkenden
Kwaliteit bestuursverslag laat te wensen over
Nederlandse bedrijven lopen achter in het implementeren van opkomende technologieën
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties
Vier tips voor een relaxte (digitale) zomer
Occasionverkopen elektrische auto verdrievoudigd
Financiële dienstverleners kwetsbaarder voor storingen door certificaten
meer top 10