zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe leer ik medewerkers om zelfstandig te werken?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
Mijn medewerkers werken niet zelfstandig. Daar wil ik wat aan gaan doen. Ze denken erg op de korte termijn. Ik zal je een voorbeeld geven. Als ik ze vraag om een klant te bellen over een order, dan doen ze dat zonder zich voor te bereiden. Vertellen dat ze zich vooraf even moeten verdiepen in de klant lijkt te veel gevraagd. Ze moeten regelmatig nog een keer bellen. Slordig en tijdrovend. Wat te doen?"

Antwoord van Asha Kalijan
Medewerkers die niet gewend zijn zelfstandig te werken, krijg je niet zomaar veranderd zonder begeleiding. Dat houdt in dat dat je een plan moet opstellen en tijd en budget moet vrijmaken.  Er komt veel bij kijken bij zo’n plan: het ontwikkelen van de juiste kennis en vaardigheden bij elke medewerker, toegang tot informatie, goede richtlijnen en procedures. Je moet eerst een nul-meting doen en uitrekenen hoeveel investering (ook in tijd en van jou en de medewerkers) er nodig is.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
Hostingbranche ziet public cloud niet als bedreiging (1) 
top10
De klant is koning, ook als u op vakantie gaat
Een op de vijf leidinggevenden start liefst morgen bij nieuwe werkgever
De top tien meest schaarse beroepen in Europa
Drie manieren om ‘bad hires’ te voorkomen
Zomervakantie van start: goed voorbereid op autovakantie
Negen van de tien Nederlanders heeft geen idee hoe om te gaan met digitale munten
Economische onzekerheid en internationale onrust zorgen voor verdere afkoeling
Digitale reclame in Nederland blijft groter dan andere reclamevormen samen
Beleggers positief over hun duurzame impact
De twintig populairste steden deze zomervakantie het populairste
meer top 10