zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe breng ik mijn boodschap beter over?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Als generalist blijk ik in de praktijk vanuit mijn eigen beleving te werken en te veel op de inhoud gericht. Wel authentiek en strategisch, maar niet tactisch naar staf en medewerkers toe zou je kunnen zeggen. Ik merk dat niet iedereen mijn boodschap begrijpt. Toch geloof ik in mijn manier van werken. Hoe geef ik zodanig leiding, dat mijn boodschap overkomt?"

Antwoord van Asha Kalijan
Je dilemma is herkenbaar. In NLP (Neuro Linguïstisch Programmering), dat met taalgebruik en communicatie te maken heeft, zegt men wel eens ‘de kaart is niet de wereld’ en "communicatie krijgt betekenis door de respons van de ander’. Met andere woorden: hoe jouw optreden, woorden en informatie op de ander overkomen, bepaalt het effect (lees resultaat) en bepaalt ook of er goede communicatie heeft plaatsgevonden. In bijna alle communicatietheorieën zie je dergelijke uitspraken terug.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
3 manieren om meer uit je Google Ads campagnes te halen
reacties
Over duurzaamheid gesproken (1) 
Een werkvloer waar iedereen zich welkom voelt: vijf tips (1) 
Nederlandse manager print jaarlijks 28,6 kilo papier  (1) 
Twee derde millennials niet blij met zijn leven  (2) 
Hoe ontwikkel en behoud je jonge medewerkers? (1) 
Onbereikbaarheid smartphonegebruiker leidt tot relatieproblemen (1) 
Tien tips om te scoren met sport (1) 
top10
Eén op de drie werknemers worstelt met werk-privébalans
'Beleggers moeten niet doorschieten in hun negatieve sentiment'
Tijden veranderen, en daarmee carrières
Heeft uw organisatie al een Chief Data Officer?
Groeiend aantal bedrijven zet in op de competenties werknemers
Opschudding in de markt voor bedrijfssoftware
Pensioenfondsen krijgen forse klappen in oktober
Geanne van Arkel van Interface is ‘MVO-manager van het jaar’
Manager ziet digitaal achterblijven als bedreiging voor concurrentiepositie
Bijna geen bedrijf innoveert nog op eigen houtje
meer top 10