zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe breng ik mijn boodschap beter over?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Als generalist blijk ik in de praktijk vanuit mijn eigen beleving te werken en te veel op de inhoud gericht. Wel authentiek en strategisch, maar niet tactisch naar staf en medewerkers toe zou je kunnen zeggen. Ik merk dat niet iedereen mijn boodschap begrijpt. Toch geloof ik in mijn manier van werken. Hoe geef ik zodanig leiding, dat mijn boodschap overkomt?"

Antwoord van Asha Kalijan
Je dilemma is herkenbaar. In NLP (Neuro Linguïstisch Programmering), dat met taalgebruik en communicatie te maken heeft, zegt men wel eens ‘de kaart is niet de wereld’ en "communicatie krijgt betekenis door de respons van de ander’. Met andere woorden: hoe jouw optreden, woorden en informatie op de ander overkomen, bepaalt het effect (lees resultaat) en bepaalt ook of er goede communicatie heeft plaatsgevonden. In bijna alle communicatietheorieën zie je dergelijke uitspraken terug.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
Hostingbranche ziet public cloud niet als bedreiging (1) 
top10
De klant is koning, ook als u op vakantie gaat
Een op de vijf leidinggevenden start liefst morgen bij nieuwe werkgever
De top tien meest schaarse beroepen in Europa
Drie manieren om ‘bad hires’ te voorkomen
Zomervakantie van start: goed voorbereid op autovakantie
Negen van de tien Nederlanders heeft geen idee hoe om te gaan met digitale munten
Economische onzekerheid en internationale onrust zorgen voor verdere afkoeling
Digitale reclame in Nederland blijft groter dan andere reclamevormen samen
Beleggers positief over hun duurzame impact
De twintig populairste steden deze zomervakantie het populairste
meer top 10