zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Authentiek zijn, waar is dat goed voor?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"In mijn functioneringsgesprek kreeg ik te horen dat mijn medewerkers mij ervaren als formeel, zakelijk en afstandelijk. Ze kunnen niet over alles bij me terecht en dat kan gevolgen hebben voor de resultaten op de lange termijn. Ik bleek bijvoorbeeld niet alle informatie te beschikken over een belangrijke opleveringsdatum. Het bedrijf is tevreden over mijn functioneren, maar ik zou authentieker moeten zijn. Waar is dat goed voor"

Antwoord van Asha Kalijan
Het woord authenticiteit wordt veel gebruikt en daar worden verschillende betekenissen aan gegeven. Sommige managers schieten door in het authentiek zijn. Daar kan voor jou de weerstand zitten. Authentiek leiderschap heeft met jezelf zijn te maken en daar moet je in een leiderschapsrol met beleid mee omgaan, anders schiet het snel door naar te veel maatjesgevoel met medewerkers wat risico’s met zich meebrengt voor de aansturing en de bedrijfsresultaten.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
top10
Nederlandse bedrijven minst flexibel in werktijden werknemer
Geef mensen een reden om positief op uw ideeën te reageren
De veranderingen op het werk van de afgelopen tien jaar
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties
Vier tips voor een relaxte (digitale) zomer
Occasionverkopen elektrische auto verdrievoudigd
Financiële dienstverleners kwetsbaarder voor storingen door certificaten
Tekort aan advocaten: hoe houden we de advocatuur toekomstbestendig?
Nederlanders niet op de hoogte van voorwaarden autoverzekering
Consultative Selling maakt u future-proof bij disruptie
meer top 10