zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Mijn medewerkers voelen zich onvoldoende verantwoordelijk. Wat te doen?

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"In de overheidsorganisatie waar ik manager ben voelen medewerkers zich onvoldoende verantwoordelijk en betrokken, waarrdoor er onvoldoende gepresteerd wordt. Denk aan een leaserijder die niet de goedkoopste benzine tankt, maar bij een pompstation van zijn voorkeur. En zo zijn er tal van andere voorbeelden. Hoe kan ik  hier op speelse wijze verandering in brengen zonder gelijk te willen reorganiseren, want de medewerkers hebben al genoeg veanderingen voor de kiezen gehad?"

Antwoord van Asha Kalijan
In feite weet je hoe het zover gekomen is, dat de medewerkers zich niet (meer) zo verantwoordelijk voelen voor het werk dat ze doen. Je analyse is duidelijk. Jullie hebben een reorganisatie achter de rug en in het verleden is het denken uit handen van de medewerkers genomen. Achteraf kun je dan ook concluderen dat een organisatie medewerkers ‘leert’ hoe ze zich moeten gedragen. Zowel in positieve als in negatieve zin.
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
reacties
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
top10
Nederlandse bedrijven minst flexibel in werktijden werknemer
Geef mensen een reden om positief op uw ideeën te reageren
De veranderingen op het werk van de afgelopen tien jaar
Aantal nieuwe cao’s zeer laag
Te weinig loon voor één op de vijf werkenden
1,2 miljoen Nederlandse huizen slim beveiligd
Explosieve toename Emotet malware
Kwaliteit bestuursverslag laat te wensen over
Nederlandse bedrijven lopen achter in het implementeren van opkomende technologieën
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties
meer top 10