zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Hoe ga ik om met mensen die zich niet aan hun afspraken houden

Door: Asha Kalijan
 
Vraag
"Als leidinggevende voel ik me soms een coach. Daar word ik wel eens onrustig van, want de investering in tijd is enorm.  En ik zie onvoldoende resultaat. Respect hebben voor elkaar en je houden aan afspraken zouden heel vanzelfsprerkend moeten zijn, maar mijn medewerkers houden zich er vaak niet aan. Hoe ga ik daarmee om?"

Antwoord van Asha Kalijan
Een coach werkt met leerdoelen. Een leidinggevende werkt met doelstellingen, die samen met de medewerkers gehaald moeten worden. In principe kun je uitgaan van een bepaalde deskundigheid van medewerkers. Als die ontbreken over verbetert moeten worden, dan moet daar training of coaching aan te pas komen. Als een coachende leidinggevende moet je de grenzen tussen leren/ontwikkelen en het halen van afdelings- of bedrijfsdoelstellingen nauw in de gaten houden. 
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
advertorial
Leer in 2 dagen ontspannen en overtuigend te presenteren
Spreekangst wordt ontrafeld en geëlimineerd. Ruim 14.000 professionals volgden eerder de 'Sneltraining ‘Spreken in het openbaar’ van Pieter Frijters. Rebels, open en ‘out of the box’. Kijk op Spreek.nl of bel 0182 631 232.
Lees verder
Last van ongedierte in en rondom het bedrijfspand? Deze maatregelen kun je treffen!
Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers. Op Brisk Magazine, internetmagazine voor ondernemers.
Een zakelijke lening afsluiten bij de bank? Bereid u goed voor
reacties
Autovakantie: spannendste situaties en grootste irritaties (1) 
Wat leert Maarten van der Weijden ons over doelen stellen? (1) 
Tien excuses bij het aanhoren van klachten (2) 
Hoog tijd om aan de slag te gaan met het Klimaatakkoord (1) 
Vijf tips om customer feedback van vijfsterrenkwaliteit te krijgen (1) 
De kracht van stilte (1) 
Kan IT de populariteit van Virtual Reality bijhouden?  (2) 
top10
De top tien meest schaarse beroepen in Europa
Drie manieren om ‘bad hires’ te voorkomen
Nederlandse bedrijven minst flexibel in werktijden werknemer
De twintig populairste steden deze zomervakantie het populairste
Aantal nieuwe cao’s zeer laag
De veranderingen op het werk van de afgelopen tien jaar
1,2 miljoen Nederlandse huizen slim beveiligd
Te weinig loon voor één op de vijf werkenden
Explosieve toename Emotet malware
Kwaliteit bestuursverslag laat te wensen over
meer top 10