zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
artikelen
 

Uw toekomst in perspectief

Door: Frank van Marwijk
 
Het is bijna kerstmis. Dit is een periode waarin we graag terugkijken op de resultaten van het afgelopen jaar. Veel organisaties sloten jaarlijks de decembermaand feestelijk af met een kerstgratificatie en/of eindejaarsgeschenk voor alle medewerkers. Standaard werd dit vergezeld van een brief van de directie met een strekking als: Hartelijk dank voor uw bijdrage aan de goede resultaten van de organisatie in het afgelopen jaar. Wij zien, met u, in vertrouwen vooruit naar de te verwachten successen in het komende jaar. Dit is een boodschap die getuigt van dank en uitgaat van een verwachtingsvol toekomstperspectief.

Een turbulent jaar
Maar is het toekomstperspectief nog wel zo hoopvol? Het einde van het jaar ontplooit zich nu in veel bedrijven toch anders. Het is maar de vraag of u – vanwege bezuinigingen – nog wel een gratificatie of geschenk ontvangt. En als u die al krijgt, is de begeleidende brief meestal van een ander kaliber. Ik kreeg zo’n brief onder ogen die begon met de zin: We kijken dit jaar terug op een – vooral in economisch opzicht – turbulent jaar, waarvan de gevolgen ook in 2012 en volgende jaren gevoeld zullen worden. Geheel verrassend is dit niet. De verwachtingen van veel organisaties zijn immers anders dan voorheen. En dit raakt ook onze eigen verwachtingen over onze carrière. Wat brengt de toekomst u in 2012 en daarna?
 

Gratis toegang

Alleen geregistreerde abonnees hebben toegang tot deze pagina.

Registratie is volledig gratis en geeft u direct toegang tot het opgevraagde document of artikel en tot honderden andere checklists, artikelen, contracten en tests & tools.

GRATIS REGISTREREN
 
Bent u al abonnee, vul hier uw e-mailadres en wachtwoord in:

E-mailadres:
Uw persoonlijke wachtwoord:
Wachtwoord vergeten?
 
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10